Efteråret er præget af aflyste events, men Tæl Skridt-kampagnen og over 11.000 par flittige fødder har de sidste uger sat gang i hele Danmark. I dag blev vinderne Volkswagen Semler Finans Danmark A/S i Brøndby overrasket af både Brøndbys borgmester og Dansk Firmaidræt, der står bag kampagnen.

Medarbejderne hos Volkswagen Semler Finans Danmark A/S i Brøndby var lidt før middag samlet til, hvad de troede var en intern evaluering af deres deltagelse i den landsdækkende Tæl Skridt-kampagne. Midt i mødet blev de overrasket af Tæl Skridts kampagneleder Kirsti Pedersen fra Dansk Firmaidræt, som kunne meddele de glade deltagere, at de – udover at have gået over 4.5 millioner skridt tilsammen i kampagnens 14 dage – også var blevet udtrukket som vindere af 1. præmien på 25.000 skattefrie kroner. Også Brøndbys borgmester Kent Max Magelund (S) og Bente Skovgaard Kristensen, direktør for Børne-, Kultur- og Idrætsforvaltning i Brøndby Kommune var taget med ud for at hylde vinderne.

”Først og fremmest; stort tillykke! Mit store ønske som borgmester er, at Brøndby er en by med puls og bevægelse – det er vigtigt at vi får flere til at bevæge sig – vi ved jo, hvad det gør for energien og humøret,” lød det blandt andet fra Kent Max Magelund (S) til vinderne.

Initiativtager og holdkaptajn Anne Høg Frentz var også glad:

”Tæl Skridt er et supergodt initiativ, som giver en stille kontormus, som sidder ned hele dagen, får incitament til at komme ud og røre sig noget mere – og røre sig sammen med sine kolleger, så man får talt sammen på kryds og tværs. Der har været en god ånd omkring det – og vi har sendt sms’er til hinanden med ’hvor langt er du nået’. Der har været rigtigt godt humør og på trods af corona, har vi faktisk kunne holde gejsten højt.”

Giver pengene videre

Og hvad skal de mange penge så bruges til? Det er de enige om.

”Vi har besluttet at penge skal doneres til et godt formål. De skal gå til Kræftens Bekæmpelse – fordi det har vi haft tæt inde på kroppen. Allerede i vores korte tid som virksomhed,” fortalte Anne Høg Frentz.

Andenpladsen på 10.000 kr. gik til Løsning Skole og tredjepladsen på 5.000 kr. til Rockwool International.

Sigrid Ellegaard Foged
Sigrid Ellegaard Foged
Kommunikationskonsulent

OM TÆL SKRIDT

Tæl Skridt er en landsdækkende kampagne, som Dansk Firmaidræt står bag. Den handler om at få mere bevægelse, socialt samvær, sundere vaner og lidt venlig konkurrence ind i arbejdsdagen.

Kampagnen varer to uger hver gang, og foregår 4 gange om året. På de to uger skal deltagerne forsøge at gå mindst 10.000 skridt om dagen. Alle hold, der i gennemsnit går de 10.000 skridt i 8 ud af kampagnens 14 dage, deltager i lodtrækningen om 25.000 kr.

Næste Tæl Skridt-kampagne er fra den 9. november til den 22. november.

Tilmeldingen åbner den 21. september på: www.taelskridt.dk