Gå til forsiden

Designguide

Her finder du kerneelementerne i Dansk Firmaidræts visuelle identitet:

  • Logo
  • Typografi
  • Farver

Guidelines til brug af Dansk Firmaidræts logo

Anvendelse og proportioner

Logoets proportioner er altid som vist på billedet – de må ikke ændres.
Bomærket kan anvendes uden navnetrækket som et grafisk element – ligesom navnetrækket kan anvendes (primært digitalt) som element uden bomærket.

Du kan downloade logoet herunder. 

Respektafstand

Dansk Firmaidræts logo skal placeres med en bestemt respektafstand i et givet layout, så det altid fremstår på den bedste og mest synlige måde.

Respektafstanden er den afstand, der bør være til omkringliggende elementer, og den defineres ved størrelsen 1/2 X, hvor X er højden af bomærket i logoet.

Se respektafstanden

Placering & minimumstørrelse

Placér som udgangspunkt logoet i nederste højre hjørne i et givent layout.

Dansk Firmaidræts logo må ikke skaleres til mindre end den angivne minimumstørrelse (10 mm i bredformat og 15 mm i højformat). Sådan sikrer vi, at logoet altid fremstår tydeligt og læsbart.

Se minimumstørrelsen

Download firmaidrættens logo

Subloger til signaturprojekter

Udover Dansk Firmaidræts logo har vi udviklet sublogoer til vores signaturprojekter. Vi har og udvikler fremadrettet kun selvstændige sublogoer til signaturprojekter.

Øvrige projekter, events og kampagner repræsenterer vi visuelt ved at anvende Dansk Firmaidræts logo kombineret med titlen på det givne projekt eller den givne event eller kampagne – på den måde styrker vi sammenhængen med – og koblingen til – motherbrandet.

DSCF0459 Dansteel Ricofeldfoss
Download

Typografi

Farver

Dansk Firmaidræt har én primærfarve, som er mørkeblå, samt en række sekundære farver.

Vi har samlet farvekoderne i CMYK, RGB og # her.

Skærmbillede 2025 06 23 Kl. 10.51.17

Design for firmaidrætsforeninger

Farver

Hver forening i Dansk Firmaidræt vælger selv, om de vil benytte forbundets mørkeblå primærfarve eller foreningens egen farve – eksempelvis orange, grøn eller rød.

De samme retningslinjer for typografi, logo og farver (udover ovenstående) gælder også for firmaidrætsforeningerne.

Logo

Alle foreninger kan – hvis de ønsker det – få udviklet deres logo med Dansk Firmaidræts bomærke og typografi, ligesom eksemplet til højre. Dette for at skabe en visuel tydelig sammenhæng mellem motherbrandet og foreningen.

For at skabe en visuel sammenhæng mellem foreningen og Dansk Firmaidræt kan foreninger, der ikke har fået udviklet – eller ikke ønsker at gøre brug af – Dansk Firmaidræts bomærke og typografi, bruge nedenstående underlogo.

Se logoet "En del af Dansk Firmaidræt"
Eksmpler Corporate

Eksempler

Her kan du finde eksempler på hvordan vores design ser ud i praksis.

Payoff: Dyrk sammenholdet

Et payoff tilfører merværdi til (den visuelle) kommunikation. Vores payoff – Dyrk sammenholdet – rammer lige ned i marven på, hvad firmaidrætten er og arbejder for. Dyrk sammenholdet lægger et lag til fortællingen om Dansk Firmaidræt – ikke mindst den visuelle fortælling.

Hvor vi bruger det?
Vi bruger Dyrk sammenholdet på følgende kommunikationskanaler:

• Sociale medier (fx Facebook, Instagram og LinkedIn)
• Analoge kanaler (fx tryksager)
• Øvrige digitale flader (fx på firmaidraet.dk og i nyhedsbreve)
• Videoer

Hvornår vi bruger det?
Vi bruger Dyrk sammenholdet, når det giver mening i en given kontekst – og ikke forstyrrer tekstens hovedbudskab.

Vores payoff er altså ikke nødvendigvis tilstede i alle tekster og i al kommunikation.

Hvor placerer vi det?
Vores payoff kan – men er ikke begrænset af at være – placeret i samspil med Dansk Firmaidræts logo, hvor respektafstanden overholdes.

Der eksisterer ikke en version af logoet kombineret med payoff’et, der således ikke er en fast del af vores logo.

Kontakt os

Spørgsmål?

Har du spørgsmål til firmaidrættens designguide? Så tøv ikke med at kontakte os. Vi er klar til at hjælpe.