Bliv kåret som 'Årets firmahold' - og vind fede præmier

Deltager din arbejdsplads i Firmaidræt Open? Er I gode til at dyrke sammenholdet både udenfor og på banen? Så kan I nu få papir på det – og samtidig vinde fede præmier.

Vi skyder nemlig en helt ny konkurrence i gang. Og vinderne løber med kr. 10.000,- til aktiviteter fra Dansk Firmaidrætsforbund, vandrepokalen – og den ærefulde titel som ’Årets firmahold’.

Sådan deltager din arbejdsplads:

  • Angiv, hvilken arbejdsplads du deltager med, når du tilmelder dig.
    Jo flere I tilmelder fra din arbejdsplads, jo flere point får I.
  • Vind på banen til Firmaidræt Open.
    Jo flere kampe din arbejdsplads vinder, jo flere point får I.

Sådan samler I point
I samler point både på og udenfor banen. I samler point alt efter, hvor mange I deltager med, og hvor mange kampe I vinder på banen.

Når vi åbner stævnet fredag den 24. maj 2019, vil der blive offentliggjort en liste over hvilke arbejdspladser, der er repræsenteret til Firmaidræt Open 2019 – og hvor mange point, der er opnået i forhold til deltagerantallet.

Og så starter kampen for at samle point på banen.

Alle kan samle point, da en sejr giver point. Hvad enten det er en vundet single kamp på badminton banen eller en sejr på fodboldbanen i en indledende kamp i pulje 1, giver det point.

Point:
Deltagerpoint:
De første 30 deltagere giver 1 point/deltager
De efterfølgende deltagere giver ½ point per deltager
Et hold giver point for det minimumsantal der kræves
Eks. 5 mands bodbold = 5 point (selv om der må være 7 på holdet)

Sejrspoint:
I alle kampe der afvikles uddeles der point til vindere, ved uafgjort deles kampens point.
Single kampe: 2 point*
Double kampe: 4 point**
Hold kamp: 6 point***


* Badminton/Billard/Dart/Petanque
** Badminton/Dart/Petanque
***Fodbold/Håndbold/Strandbold

I Golf indv. og Skydning uddeles der placeringspoint:
Golf indv.:             1. p = 20 point
                            2. p = 18 point
                            3. p = 16 point
                            4. p = 14 point
                            5. p = 12 point
                            6. p = 10 point
                            7. p =   8 point
                            8. p =   6 point
                            9. p =   4 point
                            10. p = 2 point
Skydning:             I hver række tildeles følgende point:
                            1. p = 6 point
                            2. p = 4 point
                            3. p = 3 point
                            4. p = 2 point
                            5. p = 1 point

Dans: Her tildeles kun deltagerpoint.

Hvornår løber konkurrencen?
Konkurrencen løber inden årets Firmaidræt Open (vi tæller ved weekenden start op, hvor mange I er tilmeldt) samt lørdag.I kan derfor ikke samle point om søndagen.

Vinderen kårer vi til den store fest lørdag aften. Skal det være dit hold? Så tilmeld jer allerede i dag - og øg jeres vinderchancer.

Det kan din arbejdsplads vinde
  • En flot Firmaidræt Open-vandrepokal
  • Gavekort på 10.000,- til valgfri ydelse firmaidrætten
  • Den ærefulde titel som 'Årets Firmahold 2019'

Eksempler på den valgfri ydelse fra Dansk Firmaidrætsforbund er: en aktivitetsdag, et sundhedsambassadørkursus, et foredrag eller deltagelse i stævner indenfor 1 år fra Firmaidræt Open 2019.

Vil du være med til at sprede budskabet om årets sjoveste firmaidrætsweekend?

Så er du kommet til det rigtige sted. Her har vi nemlig samlet materialer om Firmaidræt Open, som du kan downloade og sende til dem, du kender – eller printe ud og hænge op på din arbejdsplads eller idrætshallen.

Plakat (A3)

Download

Informationsfolder

Download

Infofolder (web)

Download

Webbanner (160px X 600px)

Download

Webbanner (336px X 280px)

Download

Webbanner (468px X 60px)

Download

Plakat (A4): Badminton

Download

Plakat (A4): Strandbold

Download

Plakat (A4): Billard

Download

Plakat (A4): Dart

Download

Plakat (A4): Fodbold

Download

Plakat (A4): Dans med Marianne Eihilt

Download

Plakat (A4): Petanque

Download

Plakat (A4): Golf

Download

Plakat (A4): Håndbold

Download

Plakat (A4): Skydning

Download

Skydning

Kan du holde fokus og stille skarpt, samtidig med at du nyder kollegernes og andre skytters selskab? Så tilmeld dig til skydning - 15 meter riffel og 15 meter pistol indendørs på skydebanerne i Skytternes Hus Århus.

Bemærk der skydes både riffel og pistol, inkl. grov pistol samtidig, så husk høreværn.

 

Rækker
Der indbydes til skydning i følgende kategorier og klasser:

Pistol

Skydestilling

Navn

Række A*

Række B*

Række C*

2 Hånds

P2

175+

160+

Under 160

1 hånds

P

170+

155+

Under 155

Fri skydestilling

ÅP

150+

Under 150

 

Luft Pistol

Skydestilling

Navn

Række A*

Række B*

Række C*

2 Hånds

P2L

175+

160+

Under 160

1 hånds

PL

170+

155+

Under 155

Fri skydestilling

ÅPL

150+

Under 150

 

Grov Pistol

Skydestilling

Navn

Række A*

Række B*

Række C*

2 Hånds

P2G

175+

160+

Under 160

1 hånds

PG

170+

155+

Under 155

Fri skydestilling

ÅPG

150+

Under 150

 

*pointskel for klasse

 

Riffel

Skydestilling

Navn

Række A*

Række B*

Række C*

Fritstående

F

183+

176+

Under 176

Albuestøtte

A

193+

186+

Under 186

Fri skydestilling

Å

193+

186+

Under 186

Luft Riffel

Skydestilling

Navn

Række A*

Række B*

Række C*

Fritstående

FL

183+

176+

Under 176

Albuestøtte

AL

193+

186+

Under 186

Fri skydestilling

ÅL

193+

186+

Under 186

*pointskel for klasse

 

Der kan til både riffel og pistol/grovpistol samt luft riffel/pistol, vælges at deltage i flere skydestillinger.


Der skydes efter Dansk Firmaidrætsforbunds regler se herunder.

Find reglerne for 15 m Riffel her >>

Find reglerne for 15 m Pistol her >>

Forplejning
Der kan købes kaffe, øl, vand, sandwich og ostemadder i Skytternes Hus.

Præmier
Der vil være præmier i rækker/skydestillinger i forhold til antal deltagere.

Tid
Lørdag den 25. maj kl. 09.30 - 17.00.

StedSkytternes Hus
Gøteborg Allé 7
8200 Aarhus 

PrisDet koster kr. 135,- (Early Bird-pris: 100,-) at deltage i en række/skydestilling i henholdsvis riffel eller pistol, ekstra række/skydestilling indenfor samme våben koster kr. 50,-.

NB: Prisen i parentesen er vores Early Bird-tilbud
Tilmeld dig senest den 1. marts 2019, og spar min. 20 % på din aktivitetsdeltagelse.

Tilmeld

Petanque

Kan du holde koncentrationen og ramme grisen? Så kom med til Danmarks hyggeligste petanquestævne, som er OPEN for alle, både kolleger, venner og familie. 

Vi skaber rammerne til et kæmpe stort og hyggeligt stævne, samlet i ét aflukket område på grusbanerne ved Ellekærskolen.

Sted:
Petanquestævnet afholdes på grusbanerne ved Ellekærskolen. Hvor der vil være mulighed for at stille telt op i dagtimerne - skal fjerne om aftenen!
Der vil være et fællestelt med bord og bænke, hvor også stævneledelsen holder til. Afholdes ved siden af stedet for skoleovernatning.

Stævneafvikling:
Der spilles efter nedenstående program
Fredag single fra kl. 15.00 – 18.00. Der spilles 4 runder
Lørdag double fra kl. 09.00 – 16.30. Der spilles 6 runder
Søndag triple fra kl. 09.00 – 15.00. Der spilles 5 runder

Der spilles Schweizisk stige-system. Alle runder vil være på tid.

Regler:
Alle spiller i en samlet række, efter det Schweiziske stigesystem. Der henvises til regler for petanque under Dansk Firmaidrætsforbund, se dem her.  Se dem her >>

Forplejning:
Alle tilmeldte vil op til stævnet få mulighed for at bestille forplejning på forhånd.

Tid

Fredag den 24. maj kl.15.00 - 18.00 (Single)
Lørdag den 25. maj kl. 9.00 – 16.30 (Double)
Søndag den 26. maj kl. 9.00 – 15.00 (Triple)

Sted

Ellekærskolen
Jernaldervej 5,
8210 Aarhus V

Petanquestævnet afholdes på grusbanerne ved Ellekærskolen. Hvor der vil være mulighed for at stille telt op i dagtimerne - skal fjerne om aftenen!
Der vil være et fællestelt med bord og bænke, hvor også stævneledelsen holder til. Afholdes ved siden af stedet for skoleovernatning.

Pris

Single: Kr. 100,- (Early Bird-pris: 75,-) pr. spiller.
Double: Kr. 150,- (Early Bird-pris: 120,-) pr. double.
Triple: Kr. 150,- (Early Bird-pris: 120,-) pr. triple/hold.

 

NB: Prisen i parentesen er vores Early Bird-tilbud
Tilmeld dig senest den 1. marts 2019, og spar min. 20 % på din aktivitetsdeltagelse.

Tilmeld

Aktivitetsansvarlig

Jan Rasmussen
Tlf.: 27 34 94 59
E-mail: jr@effi.dk

Håndbold

Velkommen

Hurtige kontraløb, intense kampe, god stemning og masser af plads til at dyrke sammenholdet – både på og udenfor banen. Vil du være en del af det? Så saml et håndboldhold, og meld jer på banen. Her er plads og tid til både kamp og socialt samvær.

Der udbydes følgende rækker:
Damer (15+)
Herrer (15+)
Mix (15+ og 40+)
Oldgirls (30+)
Oldboys (30+)

Aldersgrænsen på de enkelte hold afgøres af den yngste spiller, der f.eks. ved 30+ skal være minimum 30 år – max 1 spiller må være yngre ved 30+ og max 2 ved 40+.
Ved Mix forbeholder vi os ret til at slå de 2 rækker sammen.

Mixrækken:
Der må maksimalt være 3 herrer som markspillere på banen ad gangen.
Målvogteren må bevæge sig over hele banen. Mål scoret af en dame tæller dobbelt.
Der spilles med en damebold.

Holdstørrelse og spilletrøjer:
Et hold består af max. 12 spillere, der med nr. og navn skal anføres på holdkortet. I hver kamp må der benyttes 12 spillere. Hvis man ikke har nummererede spillertrøjer, kan man låne overtrækstrøjer.

Præmier:
Der vil være præmier til vinder af alle rækker, hvor der minimun er 3 deltagere i. Derudover vil der være præmier i løbet af weekenden til flotte mål, spektakulære detaljer etc.

Tid

Lørdag den 25. maj kl. 10.00 - 16.30
Søndag den 26. maj kl. 09.00 – 15.00

Sted

Viby Idrætspark
Skanderborgvej 24
8260 Viby J

Ved mange kampe vil nogle blive spillet i hallen ved Ellekærskolen (hvor der også er skoleovernatning). Dette vil blive tilpasset hold der overnatter på skolen samt der vil blive arrangeret buskørsel.

Pris

Pr. hold: Kr. 995,- (Early Bird-pris: 750,-)

NB: Prisen i parentesen er vores Early Bird-tilbud
Tilmeld dig senest den 1. marts 2019, og spar min. 20 % på din aktivitetsdeltagelse.

 

Tilmeld

Aktivitetsansvarlig

Egon M. Olesen
Tlf. 29605680
Email: eo@gvdnet.dk

Golf

I år kan vi præsentere golf for både spillere med DGU-kort samt nye spillere, der endnu ikke har erhvervet dette. Der spilles på den fine bane Aarhus Aadal Golf Club ved Aarhus.
DGU-kort matchen spilles lørdag som single og søndag som parmatch, henholdsvis stableford og bestball stableford begge med fuldt spillehandicap og gunstart, 1 eller flere rækker afhængigt af deltagerantal.

 

Golf (med DGU-kort)         

Spilleprogram
Lørdag
spilles individuel match med stableford. Gunstart kl. 10.00.

Inden start er der mulighed for morgenmad i klubhuset kl. 09.00 – 09.45.

Søndag spilles parmatch med bestball stableford. Gunstart kl. 10.00.

Begge dage forventes præmieoverrækkelse ca. kl. 14.30

Begge dage kan der bestilles en banepakke, bestående af en vand og en sandwich, som vil være klar til at tage med ud på banen.
Ligeledes kan der til efter spillet i forbindelse med præmieoverrækkelsen bestilles frokost.

GOLF for sjov

Spilleprogram
Lørdag

Kl. 09.00 – 09.45: Mulighed for morgenmad sammen med Golf matchen.
Kl. 10.00 Intro til dagens program og golf spillet.
Kl. 10.20 Træning/let undervisning på Driving Range og Putting Green.
Kl. 12.00 Match på par 3 bane, man spiller 1 runde på banens 9 huller. Der spilles Texas Scramble. Spiller opfordres til at tage fornuftigt tøj og sko efter vejret.
Kl. 14.30 Mulighed for frokost sammen med Golf matchen.

 

Mad tilkøbspriser:
Banepakke (sandwich og vand): kr. 50,-
Rundstykke med pålæg/ost og kaffe/the*: kr. 50,-               
 Rundstykke + frokostbuffet**: kr. 180,-
 3 frikadeller med kartoffelsalat: kr. 60,-               
Lille burger med fritter: kr. 69.-
Club sandwich: kr. 79,-
Frokostbuffet**: kr. 150,-

*Kræver at der er samlet min 20 personer
** Kræver at der er samlet min 40 personer
Derudover kan der købes i cafe på Aadal Golf, regler for stedet skal følges.

Efter tilmelding og vi kender det endelige antal til forplejning vil I hører nærmere hvis noget ikke skulle være muligt.

Tid

Golf med DGU-kort

Lørdag den 25. maj kl. 10.00 (Individuel)
Søndag den 26. maj kl. 10.00 (Par)

Golf for sjov

Lørdag den 25. maj kl. 10.00 - 14.30

Sted

Aarhus Aadal Golf Club
Brydehøjvej 35
8462 Harlev

http://aadalgolf.dk/

 

Pris

Pris for Golf med DGU-kort:

Individuel match: Kr. 250,- (Early Bird-pris: 200,-) inkl. greenfee og præmier.

Parmatch pr. person: Kr. 250,- (Early Bird-pris: 200,-) inkl. greenfee og præmier.

Pris for Gold for sjov:

Pr. person: kr. 250,- (Early Bird-pris: 200,-) inkl. udstyr, bolde, træner, greeenfee og præmier.

 

NB: Prisen i parentesen er vores Early Bird-tilbud
Tilmeld dig senest den 1. marts 2019, og få rabat på din aktivitetsdeltagelse.

Tilmeld

Fodbold (udendørs)

Velkommen

Danmarks nationalsport nr. 1? Ja, måske men om alle omstændigheder skal der spilles fodbold til Firmaidræt Open i Aarhus. Her er plads til alle, der kan/vil lege med en bold og dyrke dette fantastiske spil sammen med kollegaer og/eller venner. Stil op og få et par super gode dage på plænerne ved ÅFS Centret.

Som noget nyt vil der i år også være en FunZone med masser af aktivitet for fodboldspiller, publikum og alle andre deltager i Firmaidræt Open. FunZone vil være ved ÅFS Centret.

Rækker

5-mands: Oldboys +32

7-mands: Herre – Mix – Super Oldboys +40
Mix: min 3 kvinder på banen.

Der spilles pulje efterfulgt af cup, dog kan og vil det blive tilpasset efter antal I de enkelte rækker.

Regler
Der spilles efter regler under Dansk Firmaidrætsforbund. Se dem her >>
Forplejning

Der er masser af muligheder for forplejning i ÅFS Centret, som har åbent hele tiden. Det er også der festen afholdes og hvor der er mulighed for camping, se nærmere under fest og overnatning!

Tid

Lørdag den 25. maj kl. 09.30 – 16.30.
Søndag den 26. maj kl. 09.30 – 14.00.

Sted

ÅFS Centret
Paludan Müllers Vej 110
8200 Aarhus N

Pris

5 mands hold: Kr. 725,- (Early Bird-pris: Kr. 550,-)
7 mands hold: Kr. 995,- (Early Bird-pris: Kr. 750,-)

NB: Prisen i parentesen er vores Early Bird-tilbud
Tilmeld dig senest den 1. marts 2019, og spar min. 20 % på din aktivitetsdeltagelse.

Tilmeld

Dart

Velkommen

Præcision, et koncentreret sind – og en skarp kastearm. Har du det? Så er du klar til at sætte dine kolleger til vægs i vores dartturnering.

Alle kan være med.

Regler:
Der spilles 501.
Hver spiller har på skift et kast.
Et kast er benævnelsen for tre darts, altså i virkeligheden 3 kast.
Hver spiller får 501 point og så gælder det om at komme ned på præcis 0 med så få darts som muligt.
Den der bruger færrest darts har vundet.
Den sidste dart skal placeres i en double eller i bullseye.
Der spilles efter Dansk Firmaidrætsforbunds regler. Se dem her >>

Doubleturneringer:
Tid: Lørdag kl. 09.30 – 17.00

Der spilles en række med blandet herre-, dame- og mix-par.
Spilleform: Puljer med bedst af 3 sæt. Herefter Cup og finale med bedst af 5 sæt.

Singleturneringer:
Tid: Søndag kl. 09.30 – 17.00

En herre række og en dame række (forudsat min. 8 damer), ved mindre lægges de sammen til en række.
Spilleform (Damer): Puljer med bedst af 3 sæt. Herefter Cup og finale med bedst af 5 sæt.
Spilleform (Herre): Puljer ned efterfølgende ABC-CUP. Puljer bedst af 3 sæt, Cup bedst af 5 sæt. 
Finaler bedst af: A: 9 sæt, B: 7 sæt, C: 5 sæt.

Præmier:

Der spilles om gavekort og diverse sponsorater.

TidLørdag den 25. maj kl. 09.30-17.00 (Double)
Søndag den 26. maj kl. 09.30-17.00 (Single)

 

Sted

ÅFS Centret
Paludan-Müllers Vej 110
8200 Aarhus N

 

Pris

Single: Kr. 100,- pr. person (Early Bird-pris: 75,-)
Double: Kr. 100,- pr. par (Early Bird-pris: 75,-)

NB: Prisen i parentesen er vores Early Bird-tilbud
Tilmeld dig senest den 1. marts 2019, og spar min. 20 % på din aktivitetsdeltagelse.

Tilmeld

Dans med Marianne Eihilt

Velkommen

Er du vild med at skyde den af på dansegulvet? Nu har du en unik chance for at lære de lækreste dancemovesaf Marianne Eihilt, der i mange år har svinget kendte danskere rundt på dansegulvet i TV2's populære program, Vild med dans. Og nu er det din tur!

Workshop

Kom og vær med til et par festlige dansetimer, når Marianne Eihilt fører jer igennem 3 forskellige årtier i dansens univers.

Vi skal danse til 70-ernes discotrin i bedste John Travolta stil, vi holder en popfest fra 80-erne, og så skal vi naturligvis også danse til en mere moderne og funky dans til et af 10ernes store musikalske hits.

Alle kan følge med uanset alder, køn og niveau - og det er MEGET okay at lave fejl. Så længe vi holder en dansefest og holder humøret højt, så er alt godt.

Vi garanterer at både krop og lattermuskler bliver rørt.

Alle kan være med, du skal bare være fyldt 15 år.

 

Om Marianne Eihilt

Marianne har en fantastisk rekordliste fra Vild med dans. Hun har deltaget 6 gange, været i 4 finaler - og vundet to af dem.

Marianne har ikke bare været en af Danmarks bedste dansere. Hun har også været en af verdens bedste; 10 x dansk mester, 2 x VM sølv og 4 x EM sølv i standard og kombineret dans. Så der er ingen tvivl om at vi her har med en sand mester at gøre.

Marianne er stadig førende på dansegulvet med eget studie Let’s Dance i Risskov, Viby og Randers.

Tid

Lørdag den 25. maj kl. 12.00 – 14.00 (indlagt pause undervejs)

Sted

ÅFS Centret
Dansegulvet til aftenfesten
Paludan-Müllers Vej 110
8200 Aarhus N

Pris

Kr. 170,- (Early Bird-pris: 135,-)

NB: Prisen i parentesen er vores Early Bird-tilbud
Tilmeld dig senest den 1. marts 2019, og spar min. 20 % på din aktivitetsdeltagelse.

Tilmeld

Billard

Velkommen

Har du en rolig hånd og et præcist øjemål? Så tag din kø og din billard-buddy med til det grønne bord. Der er plads til dig, uanset om du spiller mest for hyggens skyld – eller for at blive mester.

Har du ikke et noteret snit? Så kontakt aktivitetsansvarlige senest 14 dage før turneringens afholdelse, så findes der en løsning på det.

Spilleform og regler
Der spilles til handicapdistancer, og efter tilmeldingsfristen vurderes disse distancer ud fra deltagerantallet, ligesom der trækkes lod om puljeinddelingerne.

Der spilles efter DDBU’s spilleregler. Se disse på www.ddbu.dk/regler/spilleregler

Præmier: Der spilles om gavekort til en sportsforretning.

Tid

Lørdag den 25. maj kl. 09.30 – 17.00
Søndag den 26. maj kl. 10.30 – 14.00

Sted

BK Fluen
Paludan-Müllers Vej 24-26, 1
8200 Århus N

(Indgang til venstre for Aldi)

 

Pris

Kr. 135,- pr. person (Early Bird-pris: 100,-)

Der kan købes middagsmad i klublokalerne.

NB: Prisen i parentesen er vores Early Bird-tilbud
Tilmeld dig senest den 1. marts 2019, og spar min. 20 % på din aktivitetsdeltagelse.

Tilmeld

Strandbold (fodbold, beachvolley og høvdingebold)

NYHED: prøv vores helt nye strandbold-turnering

Elsker du sand under fødderne og svedige smash over nettet? Synes du, at det er sjovt at spille fodbold, høvdingebold og/eller beachvolley? Og har du lyst til en sjov udfordring?

Så skal du naturligvis være med til vores nye strandbold-stævne! Vi tager tre klassiske boldspil (fodbold, volley og høvdingebold) - og rykker dem på nyt underlag, nemlig strandsand.

 

Hvert hold består af 6-9 personer, og holdet er med i strandfodbold på lille bane (3 mod 3), beachvolley (3 mod 3) og høvdinge bold (6 mod 6).
Der er kun mixhold, da der altid skal være mindst én kvinde på banen – og i høvdingebold skal der mindst være to kvinder på banen.
Der er plads til alle i Strandbold-stævnet; både klubhold samt hold af venner og kolleger.

Stævneafvikling
Der spilles i små puljer hvor man spiller alle mod alle i de 3 discipliner. Herefter spilles der videre i A-B-C puljer, indtil vi har fundet dagens bedste hold. A-pulje = vinder fra indledende puljer; B-pulje = nr. 2 fra indledende puljer etc.
Der tages forbehold for, at stævneformen kan ændres afhængigt af antallet af tilmeldte hold.
Kampe i volley afvikles uden dommer (holdene er selv dommere) – i fodbold og høvdingebold er der dommer på. En kamp varer 12 minutter (gælder for alle idrætter), og der er tre minutters pause mellem hver kamp. I stævneprogrammet, som bliver sendt ud inden stævnet, kan du se, hvilken disciplin dit hold starter i, i hver runde

Discipliner
Volley:                                           
3-mands m/k, altid mindst én kvinde på banen.
En kamp varer 12 minutter og der skiftes banehalvdel for hvert 11 point og scoren ved slutfløjt tæller.
Flere kampe spilles samtidigt – de starter og slutter med fælles fløjt.
Der spilles uden dommer – holdene dømmer selv. Husk fairplay.
Udskiftning må finde sted ved hvert baneskift.
Volleyreglerne findes her.

Fodbold:          
3-mands m/k, altid mindst én kvinde på banen
Der spilles i 12 minutter, og scoren ved slutfløjter tæller.
Flere kampe spilles samtidigt, og de starter og slutter med fælles fløjt.
Der spilles med flydende udskiftning; en ud og en ind, skal ske ved midterlinjen på samme tid.
Der spilles ikke med baneskift. Kampprogrammet angiver, hvem der starter hvor
Såfremt et hold er bagud med 3 eller flere mål må de sætte en spiller mere på banen, så længe de er bagud med min 3 mål.
Fodboldreglerne findes her.

Høvdingebold:                           
6-mands m/k, altid mindst to kvinder på banen.
Vi spiller med én høvding og fem indianere.
Der spilles 12 minutter, dog maks. tre sæt. Scoren ved slutfløjtet tæller.
Flere kampe spilles samtidigt, og de starter og slutter med fælles fløjt.
Der spilles med dommer.
Udskiftning må finde sted ved hvert baneskift / efter hvert sæt.
Høvdingebold-reglerne findes her.

Pointsystem
Der tælles en samlet score for hver runde (= 3 kampe/discipliner).
Hvis dit hold vinder en kamp/disciplin, får i 2 point. Hvis jeres kamp/disciplin bliver uafgjort, får i 1 point. Hvis dit hold taber en kamp//disciplin, får I ikke nogen point. Den samlede score kan maksimalt blive 6 point i en runde.

Indplacering
Vinderen af puljespil findes ved flest point, ved point lighed afgørese det efter følgende retningslinjer:
• Hold med lige pointantal: så tæller indbyrdes kamp total herefter indbyrdes i høvdingebold.
• Er holdene stadig lige, spilles en omkamp i høvdingebold til 3 døde på et hold.

Generelt Ved stævnet skal samtlige spilleres navne være påført holdkortet, og dette skal afleveres til stævneledelsen senest 30 minutter før holdets første kamp. Ingen andre spillere, end de angivne, kan benyttes.

Udeblivelse eller for sent fremmøde
Hvis et hold kommer for sent eller udebliver, tildeles modstanderne 6 point for en vunden kamp.

Er et hold kommet for sent til at spille sin første puljekamp, kan det spille sine øvrige puljekampe.

Præmier
Der vil være præmier til vinderne i A puljen.

Forplejning
Der vil være mulighed for at købe sandwich, vand, the og kaffe ved stævnepladsen større udvalg vil kunne købes i ÅFS Centret, der ligger300 meter fra stævneområdet.

Tid

Lørdag den 25. maj kl. 09.30 - 16.00.

Sted

Beach Park Aarhus
Bodøvej 209
8200 Aarhus N

Pris

Kr. 725,- (Early Bird-pris: 550,-) pr. hold.

NB: Prisen i parentesen er vores Early Bird-tilbud!

Tilmeld dig senest den 1. marts 2019, og spar min. 20 % på din aktivitetsdeltagelse.

 

Tilmeld

Badminton

Velkommen

Badminton er en stor aktivitet rundt i Danmark og derfor også på programmet til Firmaidræt Open. Mød op med ketcher og få nogle fantastiske kampe i badmintonhallen. I år vil du også få mulighed for at prøve den nye ketcher sport Pickleball i pauserne mellem badminton kampene.

Rækker

Individuelt og doubler
Herre/dame/mix: mesterrækken og A, B, C-rækken

Rækkebeskrivelse for individuelt og doubler

Mesterrækken:
Spillere som inden for de sidste foregående 12 måneder har været registreret som A-spillere eller højere hos DBF.

A-rækken:
Spillere som deltager i DBF’s turneringer i serie 3 og 4 inden for de foregående 12 måneder.

B-rækken:
Spillere som deltager i DBF’s turneringer under serie 4 samt andre løbende turneringer inden for foreningens egne turneringer inden for de foregående 12 måneder.

C-rækken:
Spillere som de foregående 12 måneder ikke har deltaget i andre turneringer end foreningens egne turneringer, og som ikke strider mod reglerne i foregående.

 

Organisering af stævnet
Individuelle: Herresingler, Damesingler, Herredoubler, Damedoubler, Mixdoubler i M-A-B-C rækken.


Regler
Der spilles efter Dansk Firmaidrætsforbunds regler, se dem her.

Turneringen afvikles som en kombination af pulje-cup og pulje-pulje alt efter hvor mange deltagere der er.

Der spilles bedst af 3 sæt.

Der spilles uden dommere – spillerne dømmer selv.


Præmier
Der vil være præmier til vindere i alle rækker med minimum 4 deltagere.

Forplejning
Der vil være mulighed for at købe sandwich, pølser m.m. samt øl og vand, the og kaffe i cafeteriet i CIF Hallen.

Tid

Lørdag den 25. maj 2019 kl. 9.30 - 16.00


Sted

CIF Hallen
Gøteborg Alle 9
8200 Aarhus N

Pris

Single: kr. 135,- (Early Bird-pris: 100,-).
Doubler: kr. 135,- (Early Bird-pris: 100,-) pr. par.
Mix: kr. 135,- (Early Bird-pris: 100,-) pr. par.

NB: Prisen i parentesen er vores Early Bird-tilbud!
Tilmeld dig senest den 1. marts 2019, og spar min. 20 % på din aktivitetsdeltagelse.

 

Tilmeld

Spørgsmål og svar

Er det kun for virksomheder?

Nej, arrangementet er åbent for alle voksne over 15 år – du behøver ikke være tilknyttet hverken en virksomhed eller en firmaidrætsforening. Så du er meget velkommen til at tage venner og familie med til Firmaidræt Open også.

 

Kan jeg deltage på tværs af firmaer og firmaidrætsforeninger?
Ja, du kan sammensætte dit hold præcis, som du har lyst til. Deltag med kolleger fra din arbejdsplads, naboer fra vejen, venner eller familie.

 

Hvornår starter og slutter aktiviteterne?

De fleste aktiviteter starter lørdag og søndag mellem kl. 9.00 og 10.00. ENkelte aktiviteter starter allerede fredag eftermiddag.
Aktiviteterne slutter lørdag senest kl. 17, så alle kan nå at gøre sig klar til aftenfesten.
Aktiviteterne slutter typisk  senest kl. 15.00 søndag, så alle kan nå hjem i ordentlig tid.

Du kan under de enkelte idrætter læse præcis, hvornår de forskellige idrætter starter og slutter.

Er det muligt at lave bordreservation til aftenfesten?

Ja. Skriv blot i kommentarfeltet ved tilmeldingen,at I ønsker at sidde sammen, når du tilmelder dig og dit hold.

 

Er Firmaidræt Open også for børn?

Du skal være fyldt 15 år for at deltage i Firmaidræt Open.

Overnatning

Når du har været idrætsaktiv hele dagen – og festet hele natten – og du brug for et sted til at hvile stængerne og få tanket lidt energi.

Vi tilbyder flere muligheder for overnatning – lige fra overnatning på skoler og campingplads til overnatning på hotel – alt sammen til skarpe priser.

Læs om vores overnatningsmuligheder herunder.

 

Skoleovernatning

Der vil være overnatning på skolen og morgenmad serveres i ÅFS Centret eller Viby Hallen. Dette skal vælges, når du bestiller overnatningen.

Der vil være busservice til ÅFS Centret eller Viby Hallen til morgenmad samt retur til skolen efter endt aktivitet. Lørdag er busservice klar til alle – søndag bedes I angive ved bestilling af overnatning, om I ønsker det, da vi ved fra 2018, at mange ikke brugte det. Kan også oplyses senere frem til den 1. maj på mail til bry@firmaidraet.dk.
Der vil desuden være busservice, uden beregning, fra skoleovernatning til festen kl. 18.15 og retur når festen slutter kl. 00.30 og kl. 01.30.

Der kan bestilles overnatning fredag til lørdag samt lørdag til søndag.

Sted

Ellekærskolen, Jernaldervej 5, 8210 Aarhus V.
Samme sted som petanque.
2750 meter fra ÅFS Centret, hvor der er fodbold, strandbold, dans og dart samt fest.
Samme afstand fra BK Fluen, hvor der er billard.
3500 meter fra Skytternes hus og CIF Hallen, hvor der er skydning og Badminton.
7000 meter fra Viby Hallen, hvor der er håndbold.
12500 meter fra Aarhus Aadal Golf Club, hvor der er golf.

Pris
I klasseværelse: Kr. 100,- pr. nat. pr. person inkl. morgenmad i ÅFS Centret eller Viby Hallen! (tilm. maks. 180 pladser)
I gymnastiksal: Kr. 80,- pr. nat. pr. person inkl. morgenmad i ÅFS Centret eller Viby Hallen! (tilm. maks 30 pladser)

Morgenmad
Der bliver serveret morgenmad i ÅFS Centret, Paludan-Müllers Vej 110, eller Viby Hallen, Skanderborgvej, i tidsrummet kl. 8.00 – 10.00 både lørdag og søndag. Vælg sted ved tilmelding.

Ankomst
Der kan tjekkes ind fredag kl. 19.00 til 21.00 samt lørdag mellem kl. 16.00 og 18.00.
Der betales kr. 500 i depositum per gruppe per lokale. Mobilpay eller kontant

Tjek ud
I skal tjekke ud af skolen senest søndag kl. 10.00. Lokalet skal godkendes af vagterne inden afgang. Der tages billeder af lokalet inden I kommer, og borde og stole skal stilles som på billedet inden godkendelse.
Når lokalet forlades rettidigt og er godkendt, refunderes depositum i samme form som det blev betalt.

Adgang
Der vil være adgang til klasseværelserne i dette tidsrum:
Fredag kl. 20.00 – lørdag kl. 09.30.
Lørdag kl. 16.15 – lørdag kl. 19.00.
Lørdag kl. 23.00 – søndag kl. 10.00.
Udenfor dette tidsrum, vil der være låst!

Andet
Vær opmærksom på, at I selv skal medbringe liggeunderlag og sovepose. Vi gør opmærksom på, at rygning og indtagelse af alkohol på skolen IKKE er tilladt. I skal selv rydde pænt op efter jer.
Der er 18 lokaler med plads op til 15 personer med eget toilet, samt en gymnastiksal til ca. 30 personer med toiletter i omklædningsrum. Sørg for at bestille overnatning samlet, hvis I ønsker et lokale sammen.
Det er først til mølle!

 

Hotel

Firmaidræt Open har lavet aftale med 2 hoteller i Aarhus. Begge steder kan bookes med de opnåede fordele ved brug af nedennævnte bookingkode og som anvist. Firmaidræt Open har ingen medvirken i disse overnatninger end denne henvisning, og alt foregår mellem jer og hotellet.

Fordelen ved at bruge disse 2 hoteller er, at I opnår denne rabat, samt at der til disse 2 hoteller vil være busservice til og fra festen lørdag aften uden beregning.

Hotel Zleep

Sted

Zleep Hotel, Viby Ringvej 4, Viby Torv, 8260 Viby

450 meter fra Viby Hallen hvor der er håndbold.
5600 meter fra ellekærskolen hvor der er petanque.
7300 meter fra ÅFS Centret hvor der er fodbold, strandbold, dart, dans og fest.
Samme afstand til BK Fluen, hvor der er billard.
7800 meter fra Skytternes Hus og CIF Hallen, hvor der er skydning og badminton.
11000 meter fra Aarhus Aadal Golf Club, hvor der er golf.

Pris
Brug koden ”profirma” i rabatkodefeltet, ved booking på www.zleephotels.com/da/ inden den 1. maj 2019 og få 20 % rabat på Zleep Hotels flexprice.
Når du bruger denne kode giver du tilladelse til Zleep kan oplyse Dansk Firmaidrætsforbund om din bestilling. Dette for at vi kan yde dig god service i forbindelse med Firmaidræt Open og især vedr. busservice. Oplysningen vil naturligvis blive behandlet fortroligt og slettet efter Firmaidræt Open.

Busservice til festen
Der vil være busservice uden beregning fra Zleep til festen kl. 18.00 og retur når festen slutter kl. 00.30 og kl. 01.30.

Andet
Vær opmærksom på, at I selv er aftale partner med Zleep Hotels.

Hotel Scandic

Sted
Scandic Aarhus Vest, Rytoften 3, 8210 Aarhus V

500 meter fra Ellekærskolen, hvor der er petanque.
3000 meter fra ÅFS Centret hvor der er fodbold, strandbold, dans, dart og fest.
Samme afstand fra BK Fluen, hvor der er billard.
3500 meter fra Skytterne Hus og CIF Hallen, hvor der er skydning og badminton.
5900 meter fra Viby Hallen hvor der er håndbold.
7500 meter fra Aarhus Aadal Golf Club, hvor der er golf.

Pris:
Brug nedenstående kode, ved booking på aarhus@scandichotels.com eller tlf. 89 43 44 01 inden den 25. april 2019 og opnå følgende priser:
1 nat: Enkeltværelse kr. 695,-, Dobbeltværelse kr. 795,-, Kode: BDAN250519-1
2 nætter:Enkeltværelse kr. 1295,-, Dobbeltværelse kr. 1495,-, Kode: BDAN240519-2
Pris inkl. morgenmad, WIFI og parkering.

Busservice til festen
Der vil være busservice, uden beregning, fra Scandic til festen kl. 18.15 og retur når festen slutter kl. 00.30 og kl. 01.30.

Andet: Vær opmærksom på, at I selv er aftale partner med Scandic Aarhus Vest

Andre overnatningsmuligheder i Aarhus og omegn
Der er mange overnatningsmuligheder i Aarhus og omegn. Vi henviser til diverse sites for dette formål efter overnatningstype ønske. Mulighederne er mange.

Busplan

Her kan du se den samlede busplan i forbindelse med overnatningssteder og aktiviteter. Al anden kørsel er for egen regning og gøren.

Lørdag den 25.5

Til Viby Hallen

Til ÅFS Centret

 

Afgang fra Ellekærskolen

07.45

08.15 + 18.15

 

Afgang fra Zleep

 

18.00

 

Afgang fra Scandic

 

18.15

 

 

Til Ellekærskolen

Til Scandic Hotel

Til Zleep Hotel

Afgang fra Viby Hallen

16.45

 

 

Afgang fra ÅFS Centret

17.15 + 00.00 + 00.45 + 01.30

00.45

00.45

Søndag den 26.5

Til Viby Hallen

Til ÅFS Centret

 

Afgang fra Ellekærskolen

07.45

08.15

 

ÅFS Camping

Der vil være mulighed for at bestille en plads til telt eller en campingvogn ved ÅFS Centret og morgenmad serveres i ÅFS Centret.
Der kan bestilles overnatning fredag til lørdag samt lørdag til søndag.

Sted
ÅFS Centret, Paludan-Müllers Vej 110, 8200 Aarhus N.
Samme sted hvor der er fodbold, dart, dans, strandbold og fest.
1400 meter fra Skytternes Hus/CIF Hallen hvor der er badminton og skydning. (4 min)
2000 meter fra BK Fluen, hvor der er Billard (5 min)
2750 meter fra Ellekærskolen, hvor der er petanque. (6 min)
8000 meter fra Viby Hallen, hvor der er håndbold. (12 min)
15000 meter fra Aarhus Aadal Golf Club, hvor der er golf. (20 min)

Pris (telt og campingvognsplads gælder for 2 nætter)
Kr. 100,- for en plads på 4 x 10 meter til maks. 4 personer (små telte). Plads til 25 telte.
Kr. 150,- for en plads på 5 x 12 meter til maks. 6 personer (større telte). Plads til 8 telte.
Kr. 150,- for en plads på 5 x 15 meter til campingvogn (ingen strøm). Plads til 14 vogne.
Kr. 50,- kr. pr. person pr. dag for morgenmad i ÅFS Centret.

Morgenmad
Der bliver serveret morgenmad i ÅFS Centret, Paludan-Müllers Vej 110, i tidsrummet kl. 8.00 – 10.00 både lørdag og søndag.

Ankomst
Der kan tjekkes ind fredag kl. 15.00 – 22.00, samt lørdag kl. 8.30 – 17.00, ved henvendelse i ÅFS Centret som tildeler plads.

Tjek ud
I skal tjekke ud og have ryddet pladsen totalt senest søndag kl. 16.00. Pladsen skal godkendes af vagterne/ÅFS Centret inden afgang.

Andet
Vær opmærksom på, at I selv skal medbringe telt etc. Der er ikke mulighed for strøm, og der må ikke være åben ild på nogle af pladserne. Anvisninger med plads og afstand til andre telte fra vagterne skal overholdes.
Obs. teltpladserne er lige uden for hallen hvor festen er, og der må derfor ikke forventes ro før festen slutter. Campingvogne står på grus P-plads foran ÅFS centret.
Der vil være nattevagt/brandvagt i henhold til reglerne, men der vil ikke være vagt i dagtimerne, men der er både fodbold og dart ved centret, så der vil være mange mennesker.
Der vil i hele perioden være adgang til toiletforhold i ÅFS Centret.
Der kan købes mad og drikke samt øl og vand i ÅFS Centret.
Pladserne er begrænsede og tildeles efter først til mølle!

 

Den store aftenfest og nabofesten

Intet Firmaidræt Open uden et brag af en aftenfest!

Der er ikke noget, der løsner op i en træt krop som en god gang vrikken på dansegulvet, så kom og vær med til det sociale højdepunkt i Firmaidræt Open. Der er både plads til dans og sang, men også plads til at få snakket med vennerne og de nye venner fra dagens aktiviteter. Vi glæder os til en fest med deltagere fra alle idrætter.

Skal du være ekstra varm til festen? Så deltag i dagens danseevent med Marianne Eihilt, som varmer dansegulvet op.

Den store aftenfest – og den hyggelige nabofest!

Igen i år er der to fester lørdag aften. Så er du ikke til høj musik og fest på dansegulvet, kan du tilmelde dig den hyggelige nabofest, som foregår i Caféen ved siden af hallen. Her er lyden lavere, og der er ingen dansegulv – heller ikke på stolene. Her er der plads til en god hyggelig snak med naboen og udsyn til ”Den store aftenfest”.

Den Store aftenfest er for dem, der vil være der, hvor festen med dans til fantastisk DJ og livemusik er. DJ’en kender vi fra 2018-festen, og han garanterer, at der bliver gang i dansegulvet. Livebandet er også et genvalg fra 2018-festen, og det lokale Aarhus-band, der hedder Rave On, er igen klar til at sætte lyd på festen. De er gode til at spille musik fra 70'erne og 80'erne, men de spiller også meget andet. Og så er de knap så gode til en kedelig fest. Så du kan roligt regne med, at der bliver gang i festen – og gang i dansegulvet!

Læs mere om Rave On på deres Facebook-side og på denne flyer.

Prisen for ”Den Store aftenfest” og ”Nabofesten” er den samme.  Det samme er menuen, som du kan se her til højre.

 

Tilmeld dig aftenfesten senest den 1. maj 2019

 

Det praktiske

TidLørdag kl. 18.30 (middagen serveres kl. 19.00).

Musikken slukker kl. 01.00, og vi lukker dørene kl. 02.00.

StedÅFS Centret
Paludan-Müllers Vej 110
8200 Aarhus N

PrisKr. 239,- pr. person.

Menu

Forret:
Spinatlakseroulade med purløgsdressing, på bund af babyspinat, pyntet med purløg og lime. Hertil nybagt brød.
Tallerkenanrettet

Hovedret (buffet):

Oksefilet
Marineret kalkuncuvette
Flødekartofler
Små bagte kartofler med koldt smør
Broccolisalat med rødløg og bacon
Spidskål med ananas, ristet sesam, samt olie/limedressing
Speltsalat med rabarber, ingefær og chili.
Nybagt brød.

Dessert (buffet)
Bagt cheesecake med frugtfyld. Serveres med grønne druer og vanilje cremefraiche.

Hvad er Firmaidræt Open?

Firmaidræt Open er en åben idrætsfest for alle; venner, kolleger, naboer, familie.

Du kan deltage i en lang række idrætsaktiviteter, når Firmaidræt Open én gang om året afholdes i en ny by. I 2018 kommer Firmaidræt Open til Aarhus - det kan du læse mere om her >>

Til Firmaidræt Open får du og dine venner/kolleger/familiemedlemmer/m.m. sociale idrætsoplevelser på den sunde og sjove måde. Tag afsted til en weekend pakket med idræt, aktiviteter, hygge, fest og fællesskab – og kom hjem med gode oplevelser i rygsækken!

 

Idræt, hygge, fællesskab - og fest!

Til Firmaidræt Open hænger aktivitet og det sociale sammen - både på og udenfor banen. Hvert år inviterer vi nemlig til en stor fest, hvor du kan deltage med dine venner - og mødes med de hundredvis af andre deltagere på tværs af idrætter. Dét er en fest, du ikke vil gå glip af!

Stemningsbilleder fra Firmaidræt Open

Sidste år slog vi deltagerrekord med over 1.200 glade og seje deltagere. Skal du også med i år? Det håber vi.
Vi glæder os nemlig til at byde dig velkommen til Firmaidræt Open i Aarhus den 24.-26. maj 2019.

Det er idræt. Det er samvær med kolleger, venner og familie. Det er fest. Det er Firmaidræt Open – og vi glæder os til at byde dig velkommen til en weekend fyldt med idræt, fællesskab, hygge og fest.

Tilmeld dig tidligt, og spar mindst 20 %!
I tog så godt imod det sidste år, at vi fortsætter succesen med Early Bird-priser i år. Det betyder, at hvis du tilmelder dig inden den 1. marts 2019, så sparer du mellem 20-25% på din aktivitetsdeltagelse. Så vent ikke for længe med at tilmelde dig og dine kolleger til årets sjoveste firmaweekend der er penge at spare, især  hvis I er en stor flok, der pakker rygsækken til en fed weekend sammen.

Den store – og den hyggelige – aftenfest
Lørdag aften kan du se frem til at mødes med de andre stævnedeltagere på tværs af alle idrætter til et brag af en aftenfest til ”Den store aftenfest”. Her sætter DJ’en og livebandet lyd på festen, og der er garanti for lækker mad og gang i dansegulvet.

Er du til lidt mere afdæmpet musik? Så tilmeld dig ”Nabofesten”. Prisen og menuen er den samme som til ”Den store aftenfest”, men vi har skruet lidt ned for lydniveauet og op for hyggen.

Læs mere om aftenfesten her >>

Nyhed: FunZone (gratis – og for alle)
Som noget nyt vil der til Firmaidræt Open i Aarhus 2019 blive en FunZone, hvor du som deltager i en idræt kan kigge forbi og fylde en pause ud med lidt sjov. Der vil være noget for enhver, og det er gratis at lege med – og måske kan du vinde en af de små sjove konkurrencer. Prøv f.eks. kæmpedart med fodbold. I løbet af foråret vil vi løbende løfte sløret for, hvilke sjove ting der bliver.

Alle der bare har lyst til at komme forbi og se, hvad Firmaidræt Open er, kan også frit slå sig løs i FunZone, så en oplagt mulighed for at underholde din familie og dine venner, der er kommet for at heppe på dig til Firmaidræt Open.

Overnatning
Når du har været idrætsaktiv hele dagen – og festet hele natten – og du brug for et sted til at hvile stængerne og få tanket lidt energi.

Vi tilbyder flere muligheder for overnatning – lige fra overnatning på skoler, campingplads og hotel – alt sammen til skarpe priser.

Læs mere om dine overnatningsmuligheder her >>

Information
  • 24. - 26. maj 2019
  • Tilmeldingsfrist 1. maj 2019 23:59
  • Århus Firma Sport, Paludan-Müllers Vej 110 8200 Aarhus N
Tilmelding Se tilmeldte

Spar 20 % på din aktivitetstilmelding. Tilmeld dig nu (eller senest den 1. marts)

Se billeder fra Firmaidræt Open 2018 her

Lokalarrrangør