Har du og din forening brug for input og idéer til, hvordan I bruger foreningens Facebook-side til at styrke kommunikationen med jeres medlemmer og til at få potentielle nye firmaidrætsudøvere i tale? Vil du gerne være klogere på, hvad der er do´s og don´ts på Facebook-siden, og hvordan I med forskellige typer opslag og varieret indhold sørger for kontinuerligt at holde gang i siden? Og er du nysgerrig på, hvordan I ved at bruge betalt annoncering og booste nogen af jeres opslag kan nå længere ud med jeres budskaber og tilbud til en specifik målgruppe? Så er dette 3-timers kursus en mulighed for dig.

På kurset kan du få:

  • Viden om, hvad foreningens Facebook-side grundlæggende kan bruges til
  • Kendskab til forskellen på en Facebook-gruppe, en Facebook-side og en Facebook-begivenhed
  • Gennemgang af de forskellige funktioner og elementer på Facebook-siden
  • Idéer og input til forskellige former for opslag og indhold til siden – herunder brug af fx billeder, video og konkurrencer
  • Grundlæggende viden om, hvad annoncering på Facebook kan bruges til, og hvordan du booster et opslag - definerer målgruppe, vælger geografisk målretning og interesser, sætter budget og tidsramme.
  • Eksempler med gode råd og sparring på din og andre deltageres foreningers Facebook-sider
  • Mulighed for at tage hul på at lægge en årsplan for indholdet til din forenings Facebook-side

Kurset er workshopbaseret med en blanding af oplæg og praktiske deltageropgaver, og du arbejder konkret med din forenings egen Facebook-side på kurset.

Forudsætninger for at deltage

Kurset henvender sig til dig, der beskæftiger dig med foreningens kommunikation og markedsføring på Facebook – enten i rollen som administrator på foreningens Facebook-side eller som bidragsyder til indhold og opslag på siden. Det er en forudsætning, at din forening har en Facebook-side og bruger den aktivt, og at du som deltager har administratorrettigheder til siden. Du skal medbringe en computer.

Forud for kurset modtager du forbundets "guide til Facebook for firmaidrætsforeninger", som du skal have læst inden kurset. Det vil være en fordel, at I er to fra samme forening afsted på kurset, så I kan sparre med hinanden efter kurset.

Praktisk

Kurset er gratis. Der skal være min. 8 tilmeldte, for at kurset gennemføres. Undervisere på kurset er kommunikationskonsulent Sigrid Ellegaard Foged.

NB! Når du tilmelder dig, bedes du i beskedfeltet skrive, hvor lang tid du har været administrator på eller bidragsyder til din forenings Facebook-side.

 

Information
  • 20. marts 2018 kl. 17:30 - 21:00
  • Tilmeldingsfrist Se tilmeldingsfrist på de enkelte idrætter
  • Ravnsborghallen, Ravnsborgvej 3 4600 Køge