Har du og din forening brug for input og idéer til, hvordan I bruger foreningens Facebook-side til at styrke kommunikationen med jeres medlemmer og til at få potentielle nye firmaidrætsudøvere i tale? Så kom med på dette 3-timers Facebook-kursus. 

Kurset er inddelt i to niveauer og hold: ét hold med grundlæggende introduktion til Facebook-sidens forskellige funktioner og muligheder. Og ét hold med fokus på, hvordan du laver godt og varieret indhold til Facebook-siden, og hvordan du booster opslag og laver betalt annoncering på Facebook.

Hold 1: Grundlæggende funktioner og brug af Facebook-siden

For dig, som ikke er daglig administrator på foreningens Facebook-side, men bidrager til siden af og til, og som har brug for at lære tingene at kende fra bunden. 

På hold 1 får du

  • Viden om, hvad foreningens Facebook-side grundlæggende kan bruges til
  • Kendskab til forskellen på en Facebook-gruppe, en Facebook-side og en Facebook-begivenhed
  • Gennemgang af de forskellige funktioner og elementer på Facebook-siden
  • Idéer og input til forskellige former for opslag og indhold til siden – herunder brug af fx billeder, video og konkurrencer
  • Eksempler med gode råd og sparring på din og andre deltageres foreningers Facebook-sider

Hold 2: Godt indhold på Facebook-siden og muligheder med annoncering og boost

For dig, som er daglig administrator på foreningens Facebook-side, og som har brug for at kunne spille på flere tangenter og bruge siden endnu mere aktivt.

På hold 2 får du:

  • Idéer og input til forskellige typer opslag og varieret indhold til foreningens Facebook-side – herunder brug af fx billeder, video, begivenheder og konkurrencer
  • Grundlæggende viden om, hvad annoncering på Facebook kan bruges til, og hvordan du booster et opslag - definerer målgruppe, vælger geografisk målretning og interesser, sætter budget og tidsramme.
  • Eksempler med gode råd og sparring på din og andre deltageres foreningers Facebook-sider
  • Mulighed for at tage hul på at lægge en årsplan for indholdet til din forenings Facebook-side

Forudsætninger for at deltage

Kurset henvender sig til dig, der beskæftiger dig med foreningens kommunikation og markedsføring på Facebook – enten i rollen som administrator på foreningens Facebook-side eller som bidragsyder til indhold og opslag på siden nu og da. Det er en forudsætning, at din forening har en Facebook-side og bruger den aktivt, og at du som deltager har administratorrettigheder til siden. Du skal medbringe en computer.

Kurset er workshopbaseret med en blanding af oplæg og praktiske deltageropgaver, og du arbejder konkret med din forenings egen Facebook-side på kurset.

Forud for kurset modtager du forbundets "guide til Facebook for firmaidrætsforeninger", som du skal have læst inden kurset. Det vil være en fordel, at I er to fra samme forening afsted på kurset, så I kan sparre med hinanden efter kurset.

Praktisk - skriv holdnummer ved tilmelding

Kurset er gratis. Der skal være min. 8 tilmeldte, for at kurset gennemføres. Undervisere på kurset er kommunikationskonsulenterne Sigrid Ellegaard Foged og Camilla Svenstrup.

NB! Når du tilmelder dig, bedes du i beskedfeltet skrive, om du ønsker at deltage på hold nr. 1 eller hold nr. 2

Information
  • 9. - 20. marts 2018
  • Tilmeldingsfrist Se tilmeldingsfrist på de enkelte idrætter
  • Vesthallen, Skjoldsvej 8 4200 Slagelse