Få hjælp og inspiration til markedsføring af foreningens aktiviteter

Kan din forening bruge hjælp og inspiration til markedsføringen af jeres aktiviter, så kan kommunikationsafdelingen i Dansk Firmaidrætsforbund hjælpe jer.

Kommunikationsafdelingen tilbyder rådgivning og vejledning til dig og din forening om, hvordan I internt og eksternt markedsfører konkrete aktiviteter, projekter og lignende.

I kommunikationsafdelingen kan foreningen få hjælp til at få produceret informations- og markedsføringsmaterialer. Det kan være plakater til at hænge på byens opslagstavler, eller tryksager I ønsker at omdele til nye potentielle medlemmer.

Det er gratis for foreninger under Dansk Firmaidrætsforbund at få denne hjælp.  Det gælder både tekstarbejde, layout og grafisk opsætning af materialerne. Ønsker jeres forening denne hjælp, så kontakt kommunikationsafdelingen i god tid, da der typisk altid er 2-4 ugers svartid på opgaverne.

Foreningen skal selv betale udgifter til at få trykt eller printet evt. skriftlige materialer.

 

Et par råd om hjemmesider

Med udgangspunkt i at ressourcerne kan være få, er det vigtigste råd at fokusere på de få  centrale ting på hjemmesiden. Løb jeres hjemmeside igennem, og forestil dig at du intet kender til foreningen. Hvordan præsenterer foreningen sig selv og sine aktiviteter? Fortæller i de helt grundlæggende ting og er de opdaterede?

- Aktiviteter
Den primære grund til at drive en foreningshjemmeside i firmaidrætten er at fortælle om sine aktiviteter for nye og eksisterende medlemmer. Vis, hvad I tilbyder, fortæl hvornår det er, og hvad man skal gøre for at være med. Har foreningen små ressourcer, så slå et mindre brød op, og angiv en kontaktperson med navn, telefonnummer og e-mail, så man som bruger kan få mere at vide.

Det er vigtigt at understrege, at informationen bør altid præsenteres og tilrettelægges, så den er rettet mod det nye medlem. En aktuel aktivitetsoversigt er ikke noget brugeren skal lede efter. Vis allerede på forsiden hvad i tilbyder.

- Kontaktoplysninger
Sørg for at have opdateret hjemmesiden med kontaktoplysninger. Både den generelle kontaktside, men også kontaktoplysningerne på alle enkelte aktiviteter.
Har jeres forening problemer med at finde ressourcer til at vedligeholde en række aktivitetssider, så nøjes med at skriv en eller to generelle linjer om aktiviteten krydret med et navn, telefonnummer og e-mail-adresse til den pågældende træner eller instruktør.

- Foreningsstof
Få skrevet en lille præsentation af foreningen med tilhørende informationer om, hvad man skal gøre for at være med, melde sig ind, pris osv. Skriv den én gang for alle, placér den synligt og logisk, og hold den ellers opdateret, hvis f.eks. kontingentet ændres.

- Nyheder
Lav kun nyheder, hvis der er ressourcer tilknyttet, der kan holde en rimeligt fast strøm af nyheder.
Nyheder kan være en god og interessant ting i meget aktive foreninger. Omvendt er nyheder også noget der sagtens kan undværes eller nedprioriteres, så længe aktiviteterne er opdaterede med den basale viden.

Kom i gang på Facebook

Det sociale medie Facebook er en effektiv kommunikationskanal til foreningens nuværende og potentielle nye medlemmer.

 

Tag med på kursus i brugen af sociale medier

Kommunikationsafdelingen er vært for inspirationskurser i brugen af Facebook, som flere foreninger eller en region kan gå sammen om at holde. Hold øje med Foreningsservice og hjemmesiden for aktuelle kurser.

HjemmesideTjek

HjemmesideTjek

Et HjemmesideTjek er et gratis tilbud fra forbundskontorets kommunikationsafdeling, som i korte træk løber foreningens hjemmeside igennem med kritiske briller.

Konkret får din forening en rapport med ris/ros og tips til udviklingsmuligheder, alt sammen med udgangspunkt, kendskab og respekt for, at det typisk er frivillige ildsjæle der ligger kræfter i en hjemmeside. Men det gør blot hjemmesidens effektivitet endnu vigtigere, så de frivillige kræfter ikke går tabt i blindgyder på hjemmesiden.

HjemmesideTjek er som beskrevet helt gratis og kan bestilles ved at klikke herunder.
Den typiske leveringstid på rapporten er fire uger.

Tilbudet består af rapporten fra forbundskontoret tilsat evt. opklarende spørgsmål fra foreningen. Der tilbydes ikke konkret hjælp eller vedvarende dialog om udvikling og vedligeholdelse.

Bestil HjemmesideTjek