SuperNovaONLINE

SuperNova er et program der er udviklet specielt til Dansk Firmaidrætsforbunds foreninger og forbundet.

SuperNovaONLINE er et program der er udviklet specielt til Dansk Firmaidrætsforbunds foreninger og forbundet generelt.
Programmet har været i drift siden 1996. Programmet er et administrationsværktøj til foreningerne i Dansk Firmaidrætsforbund, der bruges til bogføring, medlemsadministration.
Programmet forventes at være i drift 2019, og herefter er IT-gruppen klar med en afløser.

SuperNovaONLINE - programmet
SuperNovaONLINE, der baserer sig på Microsoft Dynamic C5, kan - som navnet siger - tilgås online. For at komme i gang med SuperNovaONLINE skal du som bruger hente et lille program, med navnet Citrix, ned på en vilkårlig pc - herefter kan du bruge SuperNovaONLINE, hvor du vil. Det eneste, der kræves, er en internetforbindelse, og at du kan huske dit tildelte log in.

Fordele for foreningen ved SuperNovaONLINE

  • Foreningen kan tilgå sin database med flere brugere og arbejde på de samme data.
  • Forbundet sørger for, at der tages central backup af data. Op til 14 GB pr. forening.
  • Der er mulighed for, at foreningen kan få oprettet flere regnskaber.
  • Udvikling og vedligeholdelse foregår på en central server.

    Ulemper
  • Der kan maksimalt være 75 samtidige brugere på løsningen, medmindre firmaidrætten tilkøber flere licenser.

Priser

Foreningernes pris er fastsat af IT-gruppen ud fra følgende betingelser:

  • Det skal være muligt, at flere brugere i foreningen kan anvende systemet uden merpris.
  • Alle foreninger får ét regnskab og kan få oprettet flere regnskaber mod en mindre betaling.

Prisen er fastsat til følgende:

  • Foreningerne betaler et grundabonnement på kr. 1.950,-/år. Abonnementet dækker alle foreningens brugere og et regnskab.
  • Ønsker foreningen flere regnskaber, er dette også muligt. Pris pr. ekstra regnskab i foreningen er kr. 500,-/ år.

Prisen er indregnet i Firmaidrættens budget ud fra følgende forudsætninger

  • 80 foreninger ud af de 81 foreninger, som i dag bruger SuperNova, fortsætter med SuperNovaONLINE.
  • Der regnes med max 10 brugere pr. forening.
  • Alle priser er inkl. moms og opkræves ved foreningen i november måned. Første gang i november 2010.
  • Alle nuværende " gamle SuperNova-licenser" inddrages uden licensrefusion ved udgangen af 2010, idet licenserne er blevet vekslet til de nye "Microsoft Dynamic C5-licenser".

    IT-gruppen forbeholder sig ret til at revurdere prisen, hvis omkostningerne ændres. Evt. som følge af behov for flere end 75 samtidige brugere, eller hvis data mængden, og dermed backupmængden, stiger til over 14 GB pr. forening.

SuperNova supervisor gruppen har til formål at understøtte firmaidrættens's frivillige ledere med undervisning, support og fremføre evt. forbedringsforslag på brugernes vegne.

SuperNova supervisor gruppen har til formål at understøtte firmaidrættens's frivillige ledere med undervisning, support og fremføre evt. forbedringsforslag på brugernes vegne.

Gruppen er samtidig sparringspartner vedrørende test og dokumentation for administrtionen, som varetager den daglige drift. Netværket omkring SuperNova produktet er organiseret og har arbejdsopgaver som følger.

Organisering
Gruppen består af 7 - 10 personer, der har status af supervisor

Opgaver
Opsøgende support, undervisning, dokumentation, opsamling - fastholdelse af viden, og diverse ad hoc. opgaver vedrørende SuperNova produktet.
Opgaver igangsættes på eget initiativ eller i samarbejde med Administrationschefen.
Opgaver i forbindelse med SuperNova, som har økonomiske konsekvenser godkendes af administrationschefen inden de igangsættes.

Reference
Supervisorer referer i det daglige arbejde til administrationschefen
Politiske eller organisatoriske forhold: til formanden for IT-gruppen

Supervisorer:
Direkte til administrationschefen vedr. kurser, test, udvikling og dokumentation.
Direkte til administrationschefen eller andre supervisorer vedr. support
Direkte til administrationschefen vedr. økonomi, udlån (Administrative forespørgsler og godkendelser)
Direkte til formanden for IT-gruppen vedr. politiske eller organisatoriske forhold

Mødeaktivitet
Deltager som hovedregler i to årlige møder, som placeres fredage forud for eventuelle kurser.
Deltager i centrale og lokale møder efter behov.

Krav og modydelser i forhold til supervisorer
At man er engageret og deltager i møder
At man har lyst og vilje til at påtage sig opgaver
Modydelser i.h.t. firmaidrættens retningslinjer for frivillige ledere.

Organisatorisk placering
Firmaidrættens supervisorer, med reference til Dansk Firmaidrætforbunds IT-gruppe.

Nu er det let at planlægge og afvikle stævner og turneringer i foreningen.

Stævneplanner.dk er navnet på et let anvendeligt program til gavn for dig, der planlægger og afvikler stævner og turneringer i foreningen. Dansk Firmaidrætsforbund har udviklet Stævneplanner.dk for at gøre det lettere at planlægge og afvikle stævner og turneringer i foreningen.

Stævneplanner.dk er også for dig, der kun har med stævner og turneringer at gøre et par gange om året. Vi har lagt vægt på at gøre programmet simpelt og hurtigt at anvende.

Du bliver guidet igennem fem trin, og når du er igennem dem, er du klar til at afvikle dit stævne eller din turnering.

Idéen med Stævneplanner.dk er at samle alle informationer i ét system, som gør arbejdet for dig. Du overfører spillerinformationer, sætter tid, dato samt lokation på og opgiver kampform mv. Herefter gør programmet arbejdet for dig: deler hold ud på baner, fordeler tider, fabrikerer dommerkort mv.

Stævneplanner.dk bruges også til formidling af resultater og kobles direkte op på jeres hjemmeside. Systemet kan desuden bruges til at kommunikere til deltagerene via mail og SMS.

Stævneplanner.dk er udarbejdet i samarbejde med DGI.

Planlæg stævner og turneringer i:
Badminton
Basketball
Billard
Bordtennis
Bowling
Dart
Floorball
Fodbold
Håndbold
Krocket
Petanque
Tennis
Volleyball

Der kan planlægges I følgende kampformer:

"alle mod alle" / "én mod alle" / "pulje" / ”pulje-pulje” / "pulje-cup" / "stigesystem" / ”pulje ABC-Cup”


Pris
Stævneplanner.dk kan bruges, hvis din forening køber en licens.
Licensen kan bestilles af foreninger der er medlem af Dansk firmaidrætsforbund.
Når foreningen har en licens kan foreningen selv oprette de brugere som foreningen ønsker.
Kontakt Lars Borup Andersen for bestilling af licens

Licensen til Stævneplanner.dk er frem til 2019 indeholdt i licensen til SuperNovaONLINE, så hvis foreningen har en licens til SuperNovaONLINE er det gratis at anvende stævneplanner.dk
Hvis foreningen ikke har en licens til SuperNovaONLINE, koster det fra starten af 2017, 995 kr. om året.

Har du brug for hjælp henvises til vejledningen som du kan se i højre spalte. Hvis du har brug for yderligere support, er du velkommen til at kontakte Palle Stenhøj Jørgensen

ForeningsCMS og ForeningsSHOP - brugervenligt hjemmesidesystem til foreninger under Dansk Firmaidrætsforbund

ForeningsCMS og ForeningsSHOP er to systemer, som giver din forening den bedste mulighed for at etablere og drive en moderne hjemmeside.

ForeningsCMS er indholdsstyringssystemet, der sætter foreningens redaktører i stand til at vedligeholde tekster, billeder og sideopsætninger, mens ForeningsSHOP er et tilmeldings- og e-handelsmodul, der giver foreningen mulighed for digital tilmelding til aktiviteter og arrangementer, samt køb af tilhørende produkter.

Integration med SupernovaONLINE og Stævneplanner.dk

ForeningsSHOP integrerer til firmaidrættens andre systemer - både SuperNovaONLINE, Stævneplanner.dk og www.firmaidraet.dk

  • Nyheder fra www.firmaidraet.dk kan indstilles til at blive vist på foreningens hjemmeside.
  • Arbejder din forening med SuperNovaONLINE, overføres ordrer og medlemsdata direkte hertil.
  • I kan eksportere tilmeldinger fra hjemmesiden til f.eks. et fodboldstævne og planlægge stævnet eller turneringen i Stævneplanner.dk.

ForeningsCMS og ForeningsSHOP er udviklet af Dansk Firmaidrætsforbunds IT-udvalg, webbureauet Ecreo og en række foreninger. 

Læs mere om systemerne her

Se priser

Gratis prøveversion

Alle foreninger kan arbejde på en gratis prøveversion, som efterfølgende kan konverteres til den rigtige hjemmeside, hvis I ønsker at fortsætte.

 

Vidste du at:

- I 2017 håndterede systemet ca. 7500 ordrer

- Der er oprettet ca. 1400 tilmeldingsmuligheder i 2017

- Der afholdes 4 kurser fordelt i landet hvert år

- Du kan få en gratis prøveløsning og hjælp til selve skiftet

Generelle videoguides til systemet - start her hvis du er ny

Nr. 1 - Navigation og skabelonen forklaret

Udgivet den 6. marts 2018

I videoen vises, hvordan man navigerer i systemet, og skabelonen forklares.

Nr. 2 - Oprettelse af indhold

Udgivet den 6. marts 2018

I videoen vises, hvordan man opretter indhold - helt konkret en kontaktperson, et sted og en aktivitet.

Nr. 3 - Oprettelse af tilmelding

Udgivet den 21. juni 2018

I videoen vises, hvordan man opretter tilmelding på en aktivitet. Der vises også, hvordan man ser tilmeldinger der er kommet ind samt andre muligheder i F-Shop administrationen.

Nr. 4 Sidetypen Dynamisk indholdsside

Udgivet den 21. juni 2018

NY - I videoen vises, hvordan man opretter, og fylder indhold i, den nye sidetype "Dynamisk indholdsside".

 

Vejledninger - emneopdelt

Forenings CMS - Opret nyhed

Udgivet den 14 november 2016

I videoen vises, hvordan man opretter en nyhed

Forenings CMS - Forside billeder

Udgivet den 14. marts 2018

I videoen vises, hvordan man opretter et billede til forsiden (ved hjælp af Pxlr (https://pixlr.com/editor/)) og sætter tekst på, og linker ind på hjemmesiden.

Forenings CMS - Nye muligheder efter opgradering af administrationssystemet

Udgivet den 12. marts 2018

I videoen vises, hvilke forbedringer der er efter opgraderingen - med fokus på mediearkivet i løsningen.

Forenings CMS - F-Shop administration version 2

Udgivet den 13. april 2018

I videoen vises, hvilke forbedringer der er lavet. Det handler primært om mulighed for at arkivere produkter og ordrer.