Dyrk sammenholdet, og bliv inspireret til Sparringscamp

Tag med til Sparringscamp’en; det bliver en energifyldt dag, hvor vi diskuterer konkrete tiltag, ideer, problemstillinger, barrierer og løsninger, så du og dine firmaidrætsvenner går hjem med lyst, ideer og værktøjer til at udvikle netop din lokale forenings aktiviteter.

På dagen kan du også netværke med kollegamotionsildsjæle fra landets arbejdspladser.

Sammensæt dit program
Vi kickstarter dagen i fællesskab med et festfyrværkeri af god energi og inspiration.
Med dét energi-indspark og ny viden i rygsækken, bevæger vi os ud til formiddagens workshops, der kører i to spor: èt spor primært målrettet firmaidrætsforeningerne (8 forskellige workshops) og ét spor primært henvendts til ildsjæle, der arbejder med kollegamotion på deres arbejdsplads (2 forskellige workshops). Du kan vælge frit og kombinere workshops på tværs af de to spor. 

Du vælger én workshop om formiddagen, nyder en dejlig frokost, bliver inspireret ved 3 oplæg til vores speeddating – inden du fortsætter til en ny spændende workshop – medmindre du har valgt en heldagsworkshop, der strækker sig over både for- og eftermiddag.

Tag dine firmaidrætsvenner med, så I får flest mulige guldkorn med hjem til foreningsarbejdet.

Vi runder dagen af i fællesskab med god energi – og med mod på at igangsætte nye aktiviteter ude i firmaidrætsforeningerne.
Læs mere

Dyrk trygt sammenholdet med os
Vi overholder naturligvis alle gældende retningslinjer i forhold til Covid-19 til Sparringscamp'en.

Vi skaber rammerne for en tryg dag – med god afstand samt adgang til håndvask og håndsprit –  så du trygt kan melde dig på banen til en spændende dag. Vi sørger naturligvis også for, at vi ikke samles flere, end regeringen og myndighederne anbefaler.

Tilmelding Se tilmeldte
  • Dato 21. november 2020 kl. 09:00 - 16:00
  • Tilmeldingsfrist 18. oktober 2020 23:59
  • Sted Sinatur Hotel Storebælt, Østerøvej 121, 5800 Nyborg
  • Pris

    Gratis

Dagens program
  • 09.00-09.45: Ankomst og morgenbuffet
  • 09.45-10.30: Velkomst
  • 10.30-12.15: Workshops (formiddag)
  • 12.15-13.15: Frokost
  • 13.15-14.00: Speeddating. 3 oplæg på 45 minutter
  • 14.00-15.45: Workshops (eftermiddag)
  • 15.45-16.00: Fælles afrunding

Læs om de 8 spændende workshops i firmaidrætssporet 👇

Sammensæt selv dit program til Sparringscamp'en, så du får inspiration til netop dét, din firmaidrætsild brænder mest for.
Vælg mellem 8 inspirerende workshops i foreningssporet – og tag gerne dine firmaidrætsvenner med, så I sammen kan fylde rygsækkene op med ny viden, gode ideer og konkrete værktøjer om hele 8 aspekter af foreningsarbejdet. Du vælger dine workshops, når du tilmelder dig, ved at klikke "Tilmeld" her på siden.

Styrk dit netværk – og bliv inspireret til 2 workshops i kollegamotionssporet:

  • Når de dårlige undskyldninger står i kø
  • Kollegamotion til hverdag og fest

 Læs om de spændende workshops i kollegamotionssporet her.

Styrk kommunikationen på din forenings hjemmeside

Din forenings hjemmeside er byggestenen i jeres kommunikation. Det er hér, al jeres kommunikation peger hen – fra flyers til Facebook-opslag. Det er hér, jeres (potentielle) medlemmer ser, hvad I kan tilbyde – og det er hér, de tilmelder sig jeres spændende aktiviteter.

Tag med til workshoppen, og få konkrete viden og værktøjer til, hvordan du styrker din forenings kommunikation på hjemmesiden og giver brugeren den bedste oplevelse. Spar med andre kommunikations- og webildsjæle, og bliv inspireret af, hvordan andre firmaidrætsforeninger har løftet deres hjemmeside til nye højder.

Workshoppen er for dig, der arbejder med kommunikation på din firmaidrætsforenings hjemmeside.

Hvornår? Formiddag

Bliv (endnu) skarpere til at arbejde i Supernova

Supernova er et effektivt regnskabs- og bogføringssystem. På denne workshop vil du blive klogere på de nyeste funktioner i Supernova, der vil gøre dit arbejde med regnskab og medlemsregistrering endnu nemmere.

 

Hør blandt andet, hvordan du importerer ordrer og deltagere direkte fra F-shop, eller hvordan du administrerer mange medlemmer på én gang. Bliv også klogere på, hvordan du kan bruge Mobilepay til opkrævning af kontingenter eller fremsendelse af fakturaer.

 

Workshoppen er for dig, som enten varetager rollen som kasserer eller medlemsregistreringsansvarlig i din lokale forening.   

Hvornår? Formiddag

 

Fra rådvild til vild med motion – succes med ungdomsuddannelser

Hvordan inspirerer vi endnu flere unge til at deltage i motionsaktiviteter? Hvordan skaber vi de bedste betingelser for, at unge i endnu højere grad holder sammen og mødes i nye rammer, hvor aktiviteten er målet i sig selv?

Få indblik i succeshistorier og tag konkrete anbefalinger med hjem fra andre foreninger, hvor det er lykkes at skabe aktiviteter for unge samt vedligeholde relationerne.

Tag jeres erfaringer med, og lad jer inspirere af andres udforinger/muligheder med aktiviteter for målgruppen.

Workshoppen er for dig, der brænder for at igangsætte aktiviteter for unge på ungdomsuddannelser

Hvornår? Formiddag og eftermiddag – samme workshop tilbydes to gange

Motionsevents i foreningen – fra idé til færdigt koncept

Tag din ide til en ny motionsevent med på workshop, og giv den liv. Du får hjælp, sparring og konkrete redskaber til at omsætte ide til handling.
Det er målet, at du får en færdig konceptplan for din forenings nye motionsevent med hjem.

Hvis din forening mangler en god ide, så kom bare alligevel – vi kan også finde en motionsevent, som passer til din forening(s ressourcer).

Workshoppen er for dig, der har mod på – samt energi og lyst til – at igangsætte nye motionsevents og/eller -stævner. Du kan deltage uanset, hvor erfaren/uerfaren du er med at igangsætte nye aktiviteter.

Hvornår? Heldags workshop – samme workshop strækker sig over både formiddag og eftermiddag
Læs mere

... Workshopsbeskrivelse fortsat...

Vi hjælper jer med at lave en konceptplan og kommer om de punker I ønsker eller har brug for – fx:

  • Idebeskrivelse - aktivitetsindhold
  • Budget og succeskriterier
  • Rammer og faciliteter
  • Foreningens ressourcer
  • Tilpasning til målgruppe
  • Tidsplan
  • Organisering af arbejdsgruppe
  • Markedsføring
  • Og andet…

Der er erfarne 2 udviklingskonsulenter på workshoppen til at give support, sparring og energi, så der er gode muligheder for at komme i godt arbejdsgear med jeres motionsevent i løbet af de 2 x 105 minutter, som workshoppen varer.

Vi tager udgangspunkt i nogle af firmaidrættens eksisterende eventkoncepter (fx Mænds Motionsdag, Arbejdspladsernes Motionsdag, Ladies Mud Race og ser på, hvad andre foreninger har succes med og hvordan de har grebet det an.

Får vi noget med hjem?

Ja, det er målet, at I får en færdig konceptplan for jeres nye motionsevent med hjem efter workshoppen – og at I igangsætter motionseventen i 2021.

#AMdag: Planlæg, eksekvér og få flere medlemmer

Workshoppen tager udgangspunkt i, hvordan du og din forening optimalt set bruger Arbejdspladsernes Motionsdag til at styrke lokale relationer, får lavet aktiviteter på dagen og konverterer deltagende arbejdspladser til faste medlemmer i foreningen.

Du bliver præsenteret for gode cases. Flere foreninger er nemlig allerede lykkedes med at styrke de lokale relationer, og nogle har sågar fået flere medlemmer qua indsatserne på #AMdag. Vi supplerer med konkrete fifs, og sammen får vi lagt en handlingsplan rettet mod #AMdag21.    

Workshoppen henvender sig til dig, der er aktivitetsansvarlig i din forening – og dig, som primært står for kontakten til de lokale arbejdspladser og kommunen. 

Hvornår? Formiddag og eftermiddag – samme workshop tilbydes to gange.

 

3-bold: Bliver det fremtidens holdspil i firmaidrætten?

Kan vi sammen skabe et nyt, sjovt holdspil, der kan leve lokalt i firmaidrætsforeningerne?
 Dét spørgsmål zoomer vi ind på til denne workshop.

Vi gennemgår, hvordan 3-bold fungerer i praksis – og prøver det af sammen.
Du rejser fra denne workshop med et konkret og skræddersyet holdspil, som du let kan starte op i din forening. Sammen med planen får du også en mappe med følgende; Gennemgang af holdspillene (regler mm), en turneringsplan, en indkøbsliste fra TRESS – og ideer til lokal markedsføring at holdspillet.

Workshoppen henvender sig til dig, som gerne vil have gang i holdspil i din lokale forening – og til dig, som tror på, at holdspil er den bedste måde at dyrke sammenholdet på.

Hvornår? Heldags workshop – samme workshop strækker sig over både formiddag og eftermiddag

Bliv klædt (endnu bedre) på til at markedsføre din forening lokalt

Hvordan styrker du din forenings lokale markedsføring? Og hvordan løfter andre firmaidrætsforeninger opgaven? Dét zoomer vi ind på til workshoppen.

Få sparring og netværk med kommunikationsildsjæle fra andre firmaidrætsforeninger. Få fyldt din rygsæk med konkrete råd og værktøjer til at styrke den lokale markedsføring – og bliv inspireret af, hvordan andre firmaidrætsforeninger løfter den vigtige opgave på en god måde.

Workshoppen er for dig, der er brænder for at arbejde med kommunikation og markedsføring i din forening. Uanset, om du er rutineret og har masser af erfaring – eller om det er nyt for dig.

Hvornår? Eftermiddag

Onlinetilmelding til aktiviteter på din forenings hjemmeside: Sådan gør du det tydeligt og enkelt

En enkel og tydelig tilmeldingsmulighed er helt central for at have en velfungerende hjemmeside, der hjælper med at rekruttere deltagere til jeres aktiviteter. I forlængelse af formiddagens workshop om godt indhold på din forenings hjemmeside, vil denne workshop zoome ind på, hvordan du integrerer en god og nem tilmelding på siden. Vi vil komme ind på, hvad det kræver, for at tilmeldingen fremstår så enkel og nem for den interesserede som muligt. Ligeledes vi vil kigge på de forskellige typer af tilmeldingsmuligheder, du bør have med i overvejelserne.

Workshoppen er for dig, der arbejder med din forenings hjemmeside – og som enten har online-tilmelding eller har planer om at få det.

Hvornår? Eftermiddag

Spørgsmål? Kontakt os endelig.

Har du spørgsmål til Sparringscamp'en?
Så tøv ikke med at kontakte Sannie. Sannie er tovholder på dagen, og hun glæder sig til at hjælpe dig med dine spørgsmål.

Sannie Kalkerup
Sannie Kalkerup
Udviklingskonsulent

Speeddating: 3 oplæg på 45 minutter

Efter vi har fyldt energidepoterne ved det lækre frokostbord, er det tid til at bevæge os rundt mellem hinanden, dyrke sammenholdet på tværs af firmaidrætsforeninger og kollegamotionsildsjæle – og blive inspireret med korte 10-minutters oplæg om 10 spændende emner.

På dagen udvælger du de 3 emner, du helst vil blive klogere på.
Du går først hen til én af de stande, du er mest interesserede i at højre nærmere om. Når oplægget er slut, og musikken flyder ud af højtalerne, bevæger du dig videre til næste stand. Sådan når du at lytte til 3 forskellige oplæg. Du skal ikke vælge oplæggene på forhånd ved tilmeldingen – du skal bare møde op.

Du kan vælge mellem:

Tæl Skridt: Går du med? Kom et skridt foran.


Arbejdspladsernes Motionsdag for kollegamotionsildsjæle: Er du og dine kolleger vilde med #AMdag? Fyr op for sammenholdet og bevægelsen på din arbejdsplads.

Danmarks Sundeste Arbejdsplads: Er du klar til at give inspirationsturen et skud? Rul med på buskonferencen.

Jump ved Vejen og Omegns Firmasport: Tør din forening eller din arbejdsplads også at hoppe ud i det?

Projekt Flere Aktive Arbejdspladser: Aktiv arbejdsplads? Yes! Men hvordan? Lyt med, når vi giver fifs om sundhedsledelse og kollegamotion.

Floorball: Rimer floorball på firmaidræt og kollegamotion? Ja da! Kom ind i (floorball)kampen mod nye mål.

Holdspil: Giver du bolden op? Kom med, og gør dine kolleger vilde med motion – før, i og efter arbejdstiden.

Ungdomsuddannelser: Inviterer din forening de unge fra ungdomsuddannelserne med ind? Slip dem løs, og omfavn udviklingen.

Flere yngre i firmaidrætten: Skaber du plads til yngre frivillige og aktive i din forening?

Lokal kommunikation: Tager din forening den gule førertrøje i synlighed? Bliv kendt lokalt med synlighedsmaterialer.

Styrk netværket: Er du frisk på at gå nye veje på tværs af forening og arbejdsplads? Duk op, og dyrk netværk.

Det er vigtigt at komme i gang med kollegamotionen – også med de restriktioner, som coronakrisen sætter. Vi er klar til at hjælpe med gode og konkrete idéer! Ring til os på 46473100 eller skriv til os her, og vi ringer dig op.