Kurser om foreningens digitale kommunikation og administration 

Verden og dagligdagen i foreningen er mere og mere digital, og foreningens kommunikation og administrationssystemer følger med. For at give foreningen og jeres frivillige viden og værktøjer til den digitale dagligdag, tilbyder forbundet en vifte af kurser og workshops på dette område.

Kurserne skal give jer inspiration, værktøjer og færdigheder til at kunne arbejde på foreningens forskellige digitale platforme. De foregår nogle gange fysisk, andre gange online via fx Skype.
Læs mere

Kurser efter behov og aktuelle kurser

I kan deltage i aktuelle, planlagte kommunikations- og IT-kurser, der udbydes i årets løb.

Foreningen kan også få tilrettelagt et kursus eller en workshop efter behov, hvis nogle af jeres frivillige har brug for at blive klædt bedre på til at løse nogle konkrete digitale opgaver i jeres forening. Tag en snak med jeres lokale udviklingskonsulent, hvis I har behov for et kursus inden for digital kommunikation og administration.  

 

Emner for kurser
  • Hjemmesidesystemet ForeningsCMS
  • Tilmeldingssystemet ForeningsShop
  • Nyhedsbrev - foreningens nyhedsbrev via digitalt udsendelsessystem som fx Campaign Monitor
  • Sociale medier - bl.a. Facebook: foreningens side og brug af Facebook-annoncering
  • Samspillet imellem sociale medier, foreningens hjemmeside og nyhedsbrev
  • Hjemmesidetjek - vi gennemgår foreningens hjemmeside og giver idéer til, hvad I kan forbedre
  • Regnskabs- og medlemssystemet Supernova
  • Stævne- og turneringsprogrammet Stævneplanner