ForeningsMedlem

ForeningsMedlem er et program, der er udviklet specielt til Dansk Firmaidræts foreninger. Programmet er et administrationsværktøj til registrering af medlemmer. Programmet integrerer direkte med tilmeldingssystemet ForeningsSHOP, som automatisk overfører medlemmer til ForeningsMedlem. Det er også muligt at importere medlemmer fra andre medlemssystemer.

Programmet er ny-udviklet, og bliver tilbudt alle firmaidrætsforeninger gratis pr. 1. september 2023.

Programmet
ForeningsMedlem er et web-baseret system bygget på Microsoft .NET platformen. Se mere under "Kom godt igang med ForeningsMedlem" nedenfor.

Pris
IT-udvalget fastsætter prisen for ForeningsMedlem, og indtil videre tilbydes systemet gratis for firmaidrætsforeninger.

Kom godt igang med ForeningsMedlem

Er din firmaidrætsforening klar til at overgå til ForeningsMedlem til maj? Så er vi klar til at hjælpe.

Sådan kommer du i gang:

  • Bestil ForeningsMedlem til din forening via formularen her 

  • Vent, indtil du får en mail fra IT-afdelingen med en bekræftelse på, hvornår vi i fællesskab kan gå igang med at få jer over på det nye system (fra september 2023).

    Flytningen planlægges sammen med IT-fdelingen og vil omfatte, at din forening får flyttet medlemmer fra Supernova over, hvis I ønsker det, eller I kan få importeret medlemmer fra et andet system, hvis der kan trækkes relevante data ud af dette.
    Hvis foreningen også vil bruge ForeningsSHOP og/eller e-conomic, planlægges der en samlet konvertering for foreningen, hvor der også opsættes integrationer imellem systemerne.
    Dette arbejde vil tage 2-3 arbejdsdage– og det planlægges sammen med IT-afdelingen.  
Bestil ForeningsMedlem her
Thomas Sivertsen
Thomas Sivertsen
Webudvikler
Fordele for foreningen ved at vælge ForeningsMedlem
  • Flere brugere fra foreningen kan arbejde på de samme data samtidig.
  • Systemet integrerer med foreningernes tilmeldingsprogram ForeningsSHOP, hvor data indtastes direkte af deltageren og automatisk importeres til ForeningsMedlem.
  • Systemet integrerer med regnskabsprogrammet e-conomic, hvortil kontingentopkrævninger overføres automatisk og ligger klar til bogføring.
  • Foreningen kan let sammentælle og præsentere medlemmer til CFR (Centrale Foreningsregister) og kommunen.
  • Der kan opkræves kontingent fra systemet
  • Forbundet sørger for, at der tages central backup af data.
  • Udvikling, vedligeholdelse og support varetages af forbundet.

Vi afholder to webinarer i F-Medlem i september/oktober 2023

Hvornår?
Onsdag den 6. september 2023 kl. 17.00-18.00
Tirsdag den 3. oktober 2023 kl. 17.00-18.00

Hvor?
Online

Pris?
Det er gratis for firmaidrætsforeninger at deltage.

Kontakt?
Har du spørgsmål til kurserne, så kontakt venligst Thomas Sivertsen:
ts@firmaidraet.dk 
41 60 24 24

Tilmeld dig til F-Medlem-webinarer her

Program til webinarerne

Gennemgang af systemets områder og funktioner (ca. 30 minutter)
- Aktiviteter
- Medlemmer
- Firmaklubmedlemmer

Integrationer fra F-Shop og F-Medlem
- Hvad får man fra F-Shop til F-Medlem
- Hvad får man fra F-Shop til e-Conomic (kort)


e-conomic

e-conomic er et regnskabsprogram, der anvendes bredt af mange firmaer, og det er et generelt meget anerkendt regnskabssystem.

IT-udvalget har valgt at anbefale e-conomic til Dansk Firmaidræts foreninger, da programmet er intuitivt og moderne web-baseret system.
For at lette det administrative arbejde mest muligt i foreningerne har IT-udvalget også sørget for, at e-conomic integrerer med ForeningsShop, som mange foreninger bruger som tilmeldingssystem i Dansk Firmaidræt, og endelig at der også er bygget en integration til det nye medlemssystem ForeningsMedlem, som sættes i drift i fra august 2023.

Dansk Firmaidræt har indgået en koncernaftale med e-conomic, som indeholder:

  • En rabat aftale på det abonnement, der hedder "Smartpakken". Som basis gives der 15% rabat til alle, og hvis foreningen kommer over 10.000 posteringer, gives der 40% i rabat. Foreningens pris afhænger af hvor mange posteringer foreningen har. Priser før rabat kan ses her.
  • Foreningen kan oprette flere brugere uden ekstra omkostninger.
  • Foreningen tilbydes gratis konvertering af data fra Supernova i en light-konvertering og fuld konvertering til halv pris. Se nærmere under "Konvertering af data" i højre side.
  • Foreningen har fri support ved e-conomic, som du kan læse mere om her.
  • Der vil blive inviteret til opstartskurser i Nyborg i efteråret 2023  

Programmet
e-conomic er et web-baseret regnskabssystem, som udvikles, sælges og supporteres af e-conomic.


Foreningen kan søge om tilskud til e-conomic abonnementet, under den ordning der hedder tilskud til tekniske hjælpemidler.

Kom godt igang med e-conomic

Er din firmaidrætsforening klar til at overgå til e-conomic? Så er vi klar til at hjælpe.

Sådan kommer du igang:

  • Bestil e-conomic til din forening via formularen her 
  • Vent, indtil du får en mail fra IT-afdelingen med en bekræftelse på, hvornår vi i fællesskab kan gå igang med at få jer over på det nye system (fra august 2023).
Bestil e-conomic her
Thomas Sivertsen
Thomas Sivertsen
Webudvikler
Fordele for foreningen ved e-conomic
  • Flere brugere fra foreningen kan arbejde på de samme data samtidig.
  • Systemet integrerer med foreningernes tilmeldingsprogram, ForeningsShop, hvor data indtastes direkte af deltageren og importeres til e-Conomic.
  • Systemet integrerer med foreningernes medlemsprogram, ForeningsMedlem, hvorfra der kan sendes kontingentopkrævninger som efterfølgende lander i e-Conomic, hvor opkrævningerne kan bogføres.
  • Bedre potentiale for rekruttering af frivillige som kasserer pga. e-conomics udbredelse.
  • Foreningen kan give foreningens revisor, eller andre hjælpere adgang til programmet.

Konvertering af data

Der tilbydes en mulighed for at få konverteret data fra Supernova til e-conomic. Der findes 3 modeller. En light-model og en fuld konvertering for indeværende regnskabsår, som begge er gratis, samt en fuld konvertering 5 år tilbage.

Læs mere

Light-modellen omfatter konvertering af (gratis)

    • Kontoplan
    • Åbningsbalance på den dato der er angivet ovenfor (uden historiske poster)
    • Stamoplysninger på Debitorer
    • Evt. stamoplysninger på Kreditorer
    • Finansdimensionen ”Afdeling”

Dansk Firmaidræt hjælper foreningen med at udlæse data til Excel og sender data til eKontoret, som efterfølgende indlæser til foreningens e-conomic-aftale og giver foreningen besked når de er indlæst.

Hvis light-konverteringen vælges, er det vigtigt at få udskrevet de sidste 5 års finansposteringer fra Supernova. Enten til en fil, som kan være Excel, Word eller PDF efter ønske, eller til papir, så foreningen kan se posteringerne 5 år tilbage iht. bogføringsloven. Dette kan gøres fra Supernova og kan evt. gøres med hjælp fra forbundets IT-funktion.

Fuld konvertering, indeværende regnskabsår, omfatter konvertering af (gratis)

    • Kontoplan
    • Åbningsbalance
    • Stamoplysninger på Debitorer
    • Evt. stamoplysninger på Kreditorer
    • Finansdimensionen ”Afdeling”
    • Finansposter for indeværende regnskabsår
    • Debitor poster for indeværende regnskabsår
    • Kreditorposter for indeværende regnskabsår

eKontoret aftaler direkte med foreningen, at eKontoret får en Teamviewer adgang og udlæser ovenstående poster, som efter senest 48 timer vil være indlæst i foreningens E-conomic aftale.

 

Fuld konvertering 5 år tilbage (koster 2.999 ex moms og omfatter konvertering af)

    • Kontoplan
    • Åbningsbalance
    • Stamoplysninger på Debitorer
    • Evt. stamoplysninger på Kreditorer
    • Finansdimensionen ”Afdeling”
    • Finansposter 5 år tilbage
    • Debitor poster 5 år tilbage
    • Kreditorposter 5 år tilbage

eKontoret aftaler direkte med foreningen, at eKontoret får en Teamviewer adgang og udlæser ovenstående poster, som efter senest 48 timer vil være indlæst i foreningens E-conomic aftale.

Generelt for alle konverteringer

  • Foreningen må ikke begynde at bruge e-conomic før data er konverteret over.
  • eKontoret får en administratoradgang til foreningens aftale indtil datakonverteringen er gennemført.
  • Kontoplanen kan redigeres således at konti der ikke er posteringer på kan slettes efter indlæsning til e-conomic
  • Finansdimensionen ”Afdeling” skal indlæses
  • Salgsordrer og fakturaer indlæses ikke, men ved en fuld konvertering indlæses debitorposterne fra salgsordren. Disse kan udlignes efter indlæsning hvis de var åbne på indlæsningstidspunktet.

Kurser i e-conomic

Vi afholder to kurser i e-conomic i september 2023

Hvornår?
Mandag den 4. september 2023 kl. 16.00-19.00
Mandag den 28. september 2023 kl. 16.00-19.00

Hvor?
Firmaidrættens Hus
Storebæltsvej 11, 5800 Nyborg

Pris?
Det er gratis for firmaidrætsforeninger at deltage.

Vi serverer kaffe, vand og sandwich til kurserne.

Kontakt?
Har du spørgsmål til kurserne, så kontakt venligst administrationschef, Lars Borup Andersen:
Lb@firmaidraet.dk
+45 40168560

Tilmeld dig til e-conomic-kurser her

Program til kurserne

Kom godt i gang (30 – 60 minutter)
- Lav en faktura
- Logo på faktura
- Hvordan laver man en kreditnota?
- Oprettelse af nogle få posteringer - kundeindbetaling og finansbilag


Praktisk bogføring (40 – 60 minutter)
- Kreditorstyring
- Leverandørfakturaer
- Leverandørbetalinger
- Bankafstemning med og uden bankintegration
- Rapporter i e-conomic


Inbox/smart inbox (30 – 45 minutter)
- Hvordan kommer bilagene ind i inboxen
- Hvad er forskellen på inbox og smart inbox
- Udover aflæsning, hvad får vi ellers med i relation til smart inbox?

Mulighed for Onlinekurser

Udover disse fysiske kurser kan foreninger der har e-conomic også deltage i gratis onlinekurser, som kan bestilles her.

Kurserne kan ses her 👇

Relevante artikler og vejledninger til e-conomic

Bliv klogere på hvordan du opretter en godkender i din Inbox, og bagefter sender et bilag til godkendelse hos dem.

Send et bilag til godkendelse

Få hjælp til hvordan du kan bruge e-conomic mobil appen, og alle dens funktioner.

Normal bruger i appen

Brug e-conomic mobil appen til at tage billeder af kvitteringer og bilag, og send dem direkte ind i e-conomic, hvor din revisor kan vedhæfte dem til posteringer i bogføringen.

Appen som bilagsindsender

Supernova

IT-udvalget har besluttet at lukke Supernova ned senest til november 2023. 

I stedet anbefales at foreningerne bruger e-conomic som økonomisystem og det nye medlemssystem ForeningsMedlem som bliver klar i maj/juni 2023.

I 2023 koster det foreninger kr. 180 om måneden så længe foreningen ønsker adgang til Supernova

Thomas Sivertsen
Thomas Sivertsen
Webudvikler

Let måde at planlægge og afvikle stævner og turneringer i foreningen

Stævneplanner.dk er navnet på et let anvendeligt program til gavn for dig, der planlægger og afvikler stævner og turneringer i foreningen. Dansk Firmaidræt har udviklet Stævneplanner.dk for at gøre det lettere at planlægge og afvikle stævner og turneringer i foreningen.

Stævneplanner.dk er også for dig, der kun har med stævner og turneringer at gøre et par gange om året. Vi har lagt vægt på at gøre programmet simpelt og hurtigt at anvende.

Du bliver guidet igennem fem trin, og når du er igennem dem, er du klar til at afvikle dit stævne eller din turnering.

Alle informationer i ét system

Idéen med Stævneplanner.dk er at samle alle informationer i ét system, som gør arbejdet for dig. Du overfører spillerinformationer, sætter tid, dato samt lokation på og opgiver kampform mv. Herefter gør programmet arbejdet for dig: deler hold ud på baner, fordeler tider, fabrikerer dommerkort mv.

Stævneplanner.dk bruges også til formidling af resultater og kobles direkte op på jeres hjemmeside. Systemet kan desuden bruges til at kommunikere til deltagerene via mail og SMS.

Stævneplanner.dk er udarbejdet i samarbejde med DGI.

Planlæg stævner og turneringer i:
Badminton
Basketball
Billard
Bordtennis
Bowling
Dart
Floorball
Fodbold
Håndbold
Krocket
Petanque
Tennis
Volleyball

Der kan planlægges I følgende kampformer:

"alle mod alle" / "én mod alle" / "pulje" / ”pulje-pulje” / "pulje-cup" / "stigesystem" / ”pulje ABC-Cup”

Har du brug for hjælp, så tag et kig på vejledningen, som du finder i listen med filer hér til højre på siden. Hvis du har brug for yderligere support, er du velkommen til at kontakte Palle Stenhøj Jørgensen

ForeningsCMS og ForeningsSHOP - brugervenligt hjemmesidesystem til firmaidrættens foreninger

ForeningsCMS og ForeningsSHOP er to systemer, som giver din forening den bedste mulighed for at etablere og drive en moderne hjemmeside.

ForeningsCMS er indholdsstyringssystemet, der sætter foreningens redaktører i stand til at vedligeholde tekster, billeder og sideopsætninger, mens ForeningsSHOP er et tilmeldings- og e-handelsmodul, der giver foreningen mulighed for digital tilmelding til aktiviteter og arrangementer, samt køb af tilhørende produkter.

Der er også mulighed for at benytte det integrerede formularmodul.

Integration med Supernova og Stævneplanner.dk

ForeningsSHOP integrerer til firmaidrættens andre systemer - både SuperNova, Stævneplanner.dk og www.firmaidraet.dk

  • Nyheder fra www.firmaidraet.dk kan indstilles til at blive vist på foreningens hjemmeside.
  • Arbejder din forening med SuperNova, overføres ordrer og medlemsdata direkte hertil.
  • I kan eksportere tilmeldinger fra hjemmesiden til f.eks. et fodboldstævne og planlægge stævnet eller turneringen i Stævneplanner.dk.

ForeningsCMS og ForeningsSHOP er udviklet af Dansk Firmaidræts IT-udvalg, webbureauet Ecreo og en række foreninger. 

Læs mere om systemerne her

Videoguides til F-CMS - start her, hvis du er ny

Se priser
Thomas Sivertsen
Thomas Sivertsen
Webudvikler
Ansvarsområder
Thomas arbejder med udvikling på forbundets hjemmesider. Thomas sørger for, at hjemmesiderne fungerer, som de skal, og deltager i teknisk kvalificering og projektledelse af nye tiltag. Thomas er desuden forbundets specialist inden for hjemmeside systemet F-CMS og F-SHOP til foreningerne.

Vidste du at:

  • 54 af firmaidrættens foreninger anvender systemet
  • Du kan få en gratis prøveløsning - og hjælp og økonomisk støtte via Lokalforeningspuljen til selve skiftet.

Få vigtig information om F-CMS

F-CMS Support