DAGENS STRABADSER

SHIT- det kan du være helt sikker på, når startskuddet lyder kl. 9.30, så er du på vej ud i noget rigtigt møg, og et adrenalin-kick venter forude. Start bare træningen nu, hvis du ikke vil trampes ned bagfra af feltets øvrige frådende muddermotionister.

Det er årets vildeste, sejeste og sjoveste ekstremløb, men du skal være forberedt på, at det føles som om det aldrig får ende. Ruten er ubarmhjertig, og placeret i et kuperet terræn på kasernens øvelsesområde og det tilstødende skovområde.

Der er iskoldt vand og meter dybe mudderhuller, samt et væld af forhindringer, før du som belønning får udleveret en tiltrængt fadbamse på dit løbsnummer.

Som noget nyt tilbyder vi to Run only distancer på hhv. 8 og 12 km. – altså uden aftenfest.

Mad efter løbet
Skulle du komme i mål… og det gør du vel på et eller andet tidspunkt, så er der fællesbad.
Efterfølgende er det muligt at indtage et måltid mad i festteltet, hvor der er musik fra kl. 13.00.

Maden kan forudbestilles eller købes på dagen i festteltet, hvor Grillministeriet tilbereder maden.

Priser
Deltagerprisen for 8 km. ruten er kun 350 kr. og for 12 km. er den 400 kr. – og så får du også en medalje.

T-shirten er ikke inkluderet i prisen, men kan tilkøbes for 100 kr. i f. m. tilmeldingen.

Dette gælder også for mad, hvor der er tre valgmuligheder - nemlig 2 pølser med brød til 50 kr., en byg selv burger med salat til 60 kr. og 2 marinerede kyllingespyd med kartoffelsalat og salat til 75 kr.

Og vil du slutte dagen på en anderledes måde - så få en sjov aften på Restaurant Gammel Torv i Slagelse, hvor der kl. 18.30 serveres en lækker buffet til 250 kr.
Når spisningen er overstået, så fortsætter du med Pub Crawl i byens minefelt, hvor områdets restauranter giver den første drink gratis - mod aflevering af armbåndet.

Læs mere

PRAKTISK INFO

Arrangør
Det er FIRMAIDRÆTTEN i Slagelse Kommune i samarbejde med Dansk Firmaidrætsforbund, der arrangerer løbet i Slagelse.

Tilmelding
Tilmelding og betaling foregår på hjemmesiden www.mandehorm.dk

Husk at tilmelde dig som individuel deltager eller som deltager på et 3, 4 eller 5 mands hold.

Prisen for Run only er kun 350 kr. som deltager på 8 km. ruten og 400 kr. på 12 km. ruten.

Seneste frist for tilmelding er den 1. september 2019.

OBS! T-shirten er ikke inkluderet i prisen, men kan forudbestilles til en pris af 100 kr.

Hvor og hvornår foregår det
Det foregår på Antvorskov Kaserne, Charlottedals Alle’ 4, 4200 Slagelse - Lørdag den 14. september 2019.

Hvor kan jeg parkere?
Det er muligt at parkere på kaserneområdet, hvor parkering anvises af Flyvehjemmeværnet.

Hvad sker der?
På stadion vil der være diverse boder, salg af kaffe, mad og drikkevarer, samt praktiske råd fra scenen - hvor der også udleveres spurtpræmier, når løberne kommer retur.

Deltagerne bliver opvarmet inden starten i grupper a’ 50 løbere, for at undgå småskader.

Der er officiel åbning ved borgmester John Dyrby Paulsen kl. 9.00.

Startgrupper
Deltagerne deles op i grupper a’ 50 løbere, hvor konkurrenceløberne indplaceres i startgruppe 1.

De 50 hurtigste løbere flyttes til startgruppe 1, sammen med deres holdkammerater, og det er kun løbere i denne gruppe (sprintergruppen), der kan vinde løbet og få udleveret præmier.

Løbere der bevidst snyder vil blive diskvalificeret.

Løbetøj
Vi anbefaler, at du har løbetøj på som beskytter arme og ben, idet der forekommer brændenælder og brombær - hvis du har brug for handsker, så kan de købes for 10 kr. per par.

Du skal nok ikke tage det nyeste løbetøj på, idet det kan være ubrugeligt bagefter.

Løbsinformation
Informationskontoret er placeret i bygningen ved stadion, og åbner kl. 7.30.
Her er det muligt, at få oplyst sit startnummer, samt modtage yderligere hjælp og information.

Registrering og udlevering
Deltagerregistrering foregår på stadion i et af de tre opstillede telte, som åbner kl. 7.30.

I f. m. registreringen, får du udleveret dit startnummer med integreret tidtagningschips, en T-shirt, hvis den er tilkøbt og en løbspose.

T-shirt størrelse
Bag på den udleverede kuvert - er din T-shirt størrelse angivet, såfremt du har forudbestilt denne.

Efter løbet kan T-shirten byttes, hvis der er overskydende trøjer i den rigtige størrelse.

Omklædning
Foregår i teltet - i forlængelse af, hvor du blev registreret og fik udleveret dit startnummer.

Bagage og værdier:
Du kan få opbevaret dit skiftetøj i teltet - i forlængelse af omklædningsteltet, og vi holder opsyn,
men opbevaring er på eget ansvar. Der er ligeledes muligt, at få opbevaret værdigenstande.

Start og mål
Start- og målområdet er samlet på kasernens stadion, hvor også underholdning og den officielle åbning foregår.

Efter borgmesteren har skudt kanonen af, sendes løberne af sted i grupper i tidsrummet kl. 9.30 - 10.15. Du kan se din startgruppe ved indtastning af dit startnummer på:

http://www.sportstiming.dk/Event/Participants.aspx?Id=2433

Løbsruten
Ruten er 8 eller 12 km. lang, og er placeret på kasernens øvelsesområde og det tilstødende skovområde, og den går gennem de mest bakkede og våde områder med mange udfordrende forhindringer.
Tempoet er ikke afgørende, men der vil være kamp om podiepladserne og de eftertragtede præmier.

Væskedepot
Halvvejs på ruten er der placeret et væskedepot med vand og øl.

Dit eget ansvar
Vi gør opmærksom på, at deltagerne løber på eget ansvar, hvilket du også har bekræftet ved din tilmelding!

Tilskadekomst
Flyvehjemmeværnet er placeret ude på ruten, og er udstyret så de kan yde førstehjælp.
Herudover er der en terrængående vogn i start- og mål området, der kan yde udvidet førstehjælp.

Tilskuere og pårørende
Det er muligt at overvære løbet i start- og målområdet, samt på visse seværdige steder på ruten. Det er markeret på et rutekort på informationstavlen, og rutekort med udsigtspunkter kan afhentes i Informationskontoret af de pårørende.

Efter løbet
Når du svedig og beskidt har passeret mållinjen, så får du udleveret en halv liter vand og en frugt, og herefter kan du konvertere dit startnummer til en gratis fadøl i salgsvognen på stadion.

Herefter går det skyndsomt til omklædningsrummene, der er placeret i den nordlige ende af kasernebygningen. Der er kun to omklædningsrum med 16 brusehoveder, så det er i sig selv en udfordring – vær hurtig og effektiv.

Medbragte drikkevarer
Medbragte drikkevarer må ikke indtages på kaserneområdet – de skal købes i start- og på stadion.

Mad og drikkevarer
OBS!
Der tilbydes ikke aftenfest i år - da det økonomiske grundlag ikke er til stede, men til gengæld er det muligt at købe mad og drikkevarer fra kl. 11.00, og fra kl. 13.00 er der musik i festteltet.

Maden kan også forudbestilles - hvad vi kun kan anbefale. Der er tre valgmuligheder - 2 pølser
med brød til 50 kr., en byg selv burger med salat til 60 kr. og 2 marinerede kyllingespyd med kartoffelsalat og salat til 75 kr.

Det skal nok blive hyggeligt, og så kommer Heidipigerne selvfølgelig også.

Kreditkort
Du kan ikke anvende kreditkort, men betaling kan foregå via MobilePay, men tag nu alligevel KONTANTER med - det vil lette både dit og vores arbejde, og tænk hvis der lige pludselig ingen mobildækning er, så bliver du tørlagt og må gå sulten fra stadion.

Løbets vindere
Husk, at løbets vindere findes blandt 12 km. deltagere i startgruppe 1 (sprintergruppen) - og kun i denne gruppe.

Præmier
Der er et væld af flotte præmier, som primært uddeles som spurtpræmier. På løbsnummeret er der lodtrækning om et rejsegavekort til La Santa Sport på 5.000 kr.

Der er også præmier til den hurtigste 12 km. løber, det hurtigste 12 km. hold og den flotteste holdudklædning.

 

Fotos
Som en udvidet service, så bliver der taget billeder af dig tre forskellige steder ude på ruten, og det er også muligt at få taget et holdfoto i målområdet på stadion. Såfremt du ikke ønsker, at vi offentliggør billederne - så henvend dig til os.

Du vil efter løbet modtage en e-mail med resultat og link til fotos. Det hele er tilgængeligt på www.sportstiming.dk/event/5067/results - hvor du også kan downloade billederne gratis.

Din identifikation er startnummeret - så sørg nu for, at det sidder godt fast på brystet og er synligt.

GODE RÅD

-    Hold dig løbende orienteret på hjemmesiden www.mandehorm.dk - som opdateres, hvis der sker ændringer, og når der kommer yderligere oplysninger.

-                     Husk at få aftalt sikker transport hjem efter løbet.

 

Vi og borgmesteren glæder os til at byde dig velkommen på selve dagen, og du kan indhente yderligere information hos: Jan Reinhold på 2343 0915 eller jan.reinhold@firmaidraetslagelse.dk


                            

Tilmeld
Det får du
  • Deltagelse i DK’s største mandeløb
  • Fede actionbilleder af dig og dit hold
  • 8 km eller 12km fedt trailløb spækket med forhindringer
  • En fed Xtreme Mandehørm-medalje
  • Fede lodtrækningspræmier på dagen
  • Produkter fra vores sponsorer
  • Xtreme Mandehørm-diplom
  • Frygteligt ømme stænger

Nyt om Xtreme Mandehørm direkte i din indbakke

Kontakt den lokale Alfahan

Har du spørgsmål til Xtreme Mandehørm i Slagelse, kan du kontakte den lokale Alfahan:


Jan Reinhold
Mobil: 23 43 09 15
Mail: Mail: jan.reinhold@firmaidraetslagelse.dk

LOKALSPONSORER

                               
     

Tak til løbets hovedsponsorer