DAGENS STRABADSER

Nyt startsted

Start- og målområdet er flyttet til det grønne område bag Svømmehallen – med indgang fra Sejerøvej 1, 4200 Slagelse, idet forsvaret skal bruge Antvorskov Kaserne til et jubilæums-arrangement for Veteraner.                                                   

SHIT

Det kan du være helt sikker på, når startskuddet lyder kl. 9.30, så er du på vej ud i noget rigtigt møg, og et adrenalin-kick venter forude.

Det er årets vildeste, sejeste og sjoveste ekstremløb, hvor du ikke går glip af vandrutsjebanen på Korsbjerg og søen, som er de mest populære forhindringer på øvelsespladsen.

Der er iskoldt vand og meterdybe mudderhuller, samt et væld af forhindringer, før du som belønning får et tiltrængt bad og en GRATIS fadbamse på dit løbsnummer.                                      

Ny rute

Den nye rute er på 8 km.

Ruten passerer Antvorskov ruiner og fortsætter umiddelbart herefter ind på kasernens øvelsesområde, hvor de 5 km. af ruten er placeret.

Priser

Deltagerprisen er kun 350 kr. – og så får du også en flot løbsmedalje.

T-shirten er ikke inkluderet i prisen, men kan tilkøbes for 100 kr. i f. m. tilmeldingen.

Mad kan forudbestilles eller købes på dagen, hvor der er tre valgmuligheder - nemlig 2 pølser med brød til 50 kr., en byg selv burger med salat til 60 kr. og 2 marinerede kyllingespyd med kartoffelsalat og salat til 75 kr.

Ønsker du at slutte dagen på en anderledes måde - så få en sjov aften på Restaurant Gammel Torv i Slagelse, hvor der kl. 18.30 serveres en lækker buffet til 250 kr.

Når spisningen er overstået, så fortsætter du med Pub Crawl i byens minefelt, hvor områdets restauranter giver den første drink gratis - mod aflevering af dit armbånd.

Mad og underholdning efter løbet

Når løb og bad er overstået, så er festteltet åben fra kl. 11.00, og fra kl. 13.00 – 19.00 er der musik ved 2times, der sørger for den gode stemning.

Hvis du vælger at deltage i festlighederne i Slagelse midtby, så er de med vores nye placering af start- og målområdet pludselig rykket så tæt på centrum, at alt ligger i gå-afstand. Det er derfor nu muligt at kravle til PUB-CRAWL.

 
Læs mere
 

PRAKTISK INFO 

Arrangør

Det er FIRMAIDRÆTTEN i Slagelse Kommune i samarbejde med Dansk Firmaidrætsforbund, der arrangerer løbet i Slagelse.

Tilmelding

Tilmelding og betaling foretages på hjemmesiden www.mandehorm.dk

Husk at tilmelde dig som individuel deltager eller som deltager på et 3, 4 eller 5 mands hold.

Deltagerprisen er kun 350 kr. med seneste frist for tilmelding den 1. september 2019 - – og så får du også en flot løbsmedalje.

OBS! T-shirten er ikke inkluderet i prisen, men kan forudbestilles til en pris af 100 kr. 

Hvornår og hvor foregår det

Løbet afholdes lørdag den 14. september 2019 med officiel åbning ved borgmester John Dyrby Paulsen kl. 9.00 og løbsstart kl. 9.30.

Start- og målområdet er placeret på det grønne område bag Svømmehallen – med indgang fra Sejerøvej 1, 4200 Slagelse.

Ruten passerer Antvorskov ruiner og fortsætter umiddelbart herefter ind på kasernens øvelses-område, hvor de 5 km. af ruten er placeret.

Hvor kan jeg parkere?

Det er muligt at parkere i nær tilknytning til start- målområdet med hjælp fra Flyvehjemmeværnet.

Hvad sker der?

På start- målområdet er der diverse boder, biludstilling, massage, salg af kaffe, mad og drikkevarer, samt praktiske råd fra scenen - hvor der også udleveres spurtpræmier, når løberne kommer retur.

Deltagerne bliver opvarmet inden starten i grupper a’ 50 løbere, for at undgå småskader.

Startgrupper

Deltagerne deles op i grupper a’ 50 løbere, hvor konkurrenceløberne indplaceres i startgruppe 1.

De 50 hurtigste løbere flyttes til startgruppe 1, sammen med deres holdkammerater, og det er kun løbere i denne gruppe (sprintergruppen), der kan vinde løbet og få udleveret præmier.

Løbere der bevidst snyder vil blive diskvalificeret.

Løbetøj

Vi anbefaler, at du har løbetøj på som beskytter arme og ben, idet der forekommer brændenælder og brombær - hvis du har brug for handsker, så kan de købes for 10 kr. per par.

Du skal nok ikke tage det nyeste løbetøj på, idet det kan være ubrugeligt bagefter.

Løbsinformation

Informationsteltet er placeret i start- målområdet, og åbner kl. 7.30.
Her er det muligt, at få oplyst sit startnummer, samt modtage yderligere hjælp og information.

Registrering og udlevering

Deltagerregistreringen foregår i et separat telt i start- og målområdet, som åbner kl. 7.30.

I f. m. registreringen, får du udleveret dit startnummer med integreret tidtagningschips, en T-shirt, hvis den er tilkøbt og en løbspose. Teltet er markeret ”Udlevering”.

T-shirt størrelse

Bag på den udleverede kuvert - er din T-shirt størrelse angivet, såfremt du har forudbestilt denne.

Efter løbet kan T-shirten byttes, hvis der er overskydende trøjer i den rette størrelse.

Omklædning inden løbet

Foregår i et separat telt i start- målområdet – markeret med ”Omklædning”.

Bagage og værdier:

Du kan få opbevaret dit skiftetøj i et separat telt, hvor vi holder opsyn, men opbevaring er på eget ansvar. Tøjet placeres i en plastpose, som du får udleveret sammen med startnummeret, en strip og et manillamærke til angivelse af navn. Teltet er markeret med ”Bagageopbevaring”

Det er ligeledes muligt, at få opbevaret værdigenstande.

Start og mål

Start- og målområdet er placeret på det grønne område bag Svømmehallen – med indgang fra Sejerøvej 1, 4200 Slagelse.

Efter borgmesteren har skudt kanonen af, sendes løberne af sted i grupper af 50 fra kl. 9.30.

Du kan se din startgruppe ved indtastning af dit startnummer på:

http://www.sportstiming.dk/Event/Participants.aspx?Id=2433

Løbsruten

Ruten på de 8 km. er ny, og passerer Antvorskov ruiner og fortsætter umiddelbart herefter ind på kasernens øvelsesområde, hvor de 5 km. af ruten er placeret.

Tempoet er ikke afgørende, men der vil være kamp om podiepladserne og de eftertragtede præmier.

Væskedepot

Halvvejs på ruten er der placeret et væskedepot med vand og øl.

Dit eget ansvar

Vi gør opmærksom på, at deltagerne løber på eget ansvar, hvilket du også har bekræftet ved din tilmelding!

Tilskadekomst

Flyvehjemmeværnet er placeret ude på ruten, og er udstyret så de kan yde førstehjælp.
Herudover er der en terrængående vogn, der kan yde udvidet førstehjælp.

Tilskuere og pårørende

Det er muligt at overvære løbet i start- og målområdet, samt på visse seværdige steder på ruten. Det er markeret på et rutekort på informationstavlen, og rutekort med udsigtspunkter kan afhentes i Informationsteltet af de pårørende.

Efter løbet

Når du svedig og beskidt har passeret mållinjen, så får du udleveret en halv liter vand og en frugt, og herefter kan du konvertere dit startnummer til en gratis fadøl i salgsvognen.

Herefter går det skyndsomt til omklædningsrummene, der er placeret i Antvorskovhallen/Spar Nord Arenaen med 6 omklædningsrum og 24 brusere – hvilket er langt bedre end tidligere. 

Medbragte drikkevarer

Medbragte drikkevarer må ikke indtages i start- målområdet og Antvorskovhallen – men skal købes i salgsvognen.

Mad og drikkevarer

OBS!
Der tilbydes ikke aftenfest i år - da det økonomiske grundlag ikke er til stede, men til gengæld er det muligt at købe mad og drikkevarer i festteltet fra kl. 11.00, og fra kl. 13.00 – 19.00 er der musik ved 2Times, der sørger for den gode stemning.

Maden kan også forudbestilles - hvad vi kun kan anbefale. Der er tre valgmuligheder - 2 pølser
med brød til 50 kr., en byg selv burger med salat til 60 kr. og 2 marinerede kyllingespyd med kartoffelsalat og salat til 75 kr.                                  

Kreditkort

Du kan ikke anvende kreditkort, men betaling kan foregå via MobilePay, men tag nu alligevel

KONTANTER med - det vil lette både dit og vores arbejde, og tænk hvis der lige pludselig ingen mobildækning er, så bliver du tørlagt og må gå sulten hjem.

Løbets vindere

Husk, at løbets vindere findes i startgruppe 1 (sprintergruppen) - og kun i denne gruppe.

Præmier

Der er et væld af flotte præmier, som primært uddeles som spurtpræmier, og på løbsnummeret er der lodtrækning om et rejsegavekort til La Santa Sport på 5.000 kr.

Der er også præmier til den hurtigste løber og det hurtigste hold, samt den flotteste holdudklædning.

Fotos

Som en udvidet service, så bliver der taget billeder af dig tre forskellige steder ude på ruten, og det er også muligt at få taget et holdfoto i målområdet på stadion.
Såfremt du ikke ønsker, at få offentliggjort billederne - så henvend dig til os.

Du vil efter løbet modtage en e-mail med resultat og link til fotos. Det hele er tilgængeligt på www.sportstiming.dk/event/5067/results - hvor du også kan downloade billederne gratis.

Din identifikation er startnummeret - så sørg nu for, at det sidder godt fast på brystet og er synligt.

 

 

GODE RÅD

- Hold dig løbende orienteret på hjemmesiden www.mandehorm.dk - som opdateres, hvis der sker ændringer, og når der kommer yderligere oplysninger.

- Husk at få aftalt sikker transport hjem efter løbet.

 

Vi og borgmesteren glæder os til at byde dig velkommen på selve dagen, og du kan indhente yderligere information hos: Jan Reinhold på 2343 0915 eller jan.reinhold@firmaidraetslagelse.dk


                            

Det får du
  • Deltagelse i DK’s største mandeløb
  • Fede actionbilleder af dig og dit hold
  • 8 km fedt trailløb spækket med forhindringer
  • En fed Xtreme Mandehørm-medalje
  • Fede lodtrækningspræmier på dagen
  • Produkter fra vores sponsorer
  • Xtreme Mandehørm-diplom
  • Frygteligt ømme stænger

Nyt om Xtreme Mandehørm direkte i din indbakke

Kontakt den lokale Alfahan

Har du spørgsmål til Xtreme Mandehørm i Slagelse, kan du kontakte den lokale Alfahan:


Jan Reinhold
Mobil: 23 43 09 15
Mail: Mail: jan.reinhold@firmaidraetslagelse.dk

LOKALSPONSORER

                               
     

Tak til løbets hovedsponsorer