Vær med direkte online den 9. oktober på #AMdag20

Firmaidrætten gør det så let som muligt for dig og kollegerne at være aktive sammen - hvad enten det er med afstand på arbejdspladsen eller fra hjemmekontorerne. 

Deltag i vores live-sessioner på Facebook! Tryk jer direkte ind i et online-kollegamotions-fællesskab her eller via den enkelte 'event' herunder ⬇

Vi ses online. Vores kolleger er klar til at give dig/jer super oplevelser. Det garanterer vi. 

Mobil, bærbar PC, tablet eller storskærm? I stempler bare ind ▶🎦  

Tre af vores firmaidrætsforeninger byder også digitalt ind på #AMdag20 - vær med!

Kasper Kristensen
Kasper Kristensen
Udviklingskonsulent

Få inspiration til kollegamotion direkte i din indbakke

Saml kollegerne, men hold afstand – eller gør dig selv klar på hjemmekontoret – tryk play ▶⬇ – lyt og udfør 🤩 Kollegamotion lige når det passer dig/jer ✔

Flere kollegamotions-idéer til hjemmekontoret ⬇

Gå en tur, mens du taler i telefon. Det handler om at udnytte tiden aktivt, hvis det er muligt for dig, når du taler i telefon den 9. oktober. Vi kalder det walk n' talk.

Har du ekstra overskud, så lav fx en wall sit, en planke, stå på ét ben, eller hvad du kan finde på, der får pulsen lidt op. Gør det sammen med kollegaen eller kunden i den anden ende af røret. I kan fx skiftes til at finde på en øvelse i starten eller til slut i samtalen.

Er ungerne hjemme, og kan du ikke komme af sted udendørs, så gå rundt på hjemmekontoret, mens du taler. Eller lav blot øvelser, imens du har din telefonsamtale.

Start en mail-stafet, hvor du udfordrer en kollega. Sådan kan I gøre:

  1. kollega 1 starter en mail-stafet med en aktiv udfordring - fx ved at udføre 2 x 10 knæbøjninger/squats
  2. kollega 1 sender så udfordringen videre til kollega 2
  3. kollega 2 får udfordringen i mailen og udfører de 2 x 10 knæbøjninger/squats
  4. kollega 2 sender stafetten videre med en ny aktiv udfordring til kollega 3

Sådan kan det rulle. I kan sammensætte stafetten, så det er den samme udfordring, der bliver sendt rundt, eller ved hele tiden at 'bygge på', så den næste kollega i rækken får endnu mere sved på panden.

Brug motionsuret til at få mere bevægelse ind i arbejdsdagen den 9. oktober. På bestemte klokkeslæt udfordrer du dig selv og meget gerne en kollega med forskellige øvelser.

Du kan også nemt inddrage børnene, som måske alligevel er hjemme fra børnehave eller skole. Børnene har ligeledes godt af en aktiv pause.

Vi har designet et motionsur, som du downloader her. Du kan også udarbejde dit eget motionsur med dine helt egne klokkeslæt for øvelser. TRYK.

Book en aftale i din kalender den 9. oktober, hvor du er aktiv i eksempelvis ti minutter. Du kan fx gå en kort tur ud i den friske luft eller sammensætte en serie af øvelser (det finder du inspiration til længere nede på siden 👇).

Sådan en aktiv påmindelse i din kalender fungerer bedst, hvis den ligger op ad et naturligt break i arbejdsdagen - fx formiddagskaffen, frokosten eller eftermiddagspausen.

Selvom du på #AMdag20 måske ikke kan dyrke motion fysisk sammen med kollegerne, så kan I inddrage hinanden ved at dele jeres motion på Facebook, ringe op til hinanden på messenger eller 'connecte' på jeres intranet.

Hold aktive online-møder. Start eller afslut jeres online-møder den 9. oktober med at bevæge jer sammen. Har I video koblet til, så kan I skiftes til at vælge en øvelse, som alle mødedeltagere skal udføre. Er I uden video, så giver det også lidt spas, at I skal forklare øvelsen til hinanden. Det vigtigste er bare, at I får dyrket sammenholdet - selvom I er hver for sig.

Og HUSK så lige, at bare ét enkelt sølle minuts fysisk aktivitet faktisk er ok til at give god energi og et kæmpe smil på læben. Også I denne meget svære tid.

Mangler du idéer til øvelser, så sus længere ned på siden. Der finder du en masse aktivt guf.

Tæl Skridt med kollegerne. Gå hver for sig og dyrk sammenholdet online. I kan dyste om at nå 10.000 skridt den 9. oktober og dele jeres skridt-status og billeder fra gåturen med hinanden – på messenger, sms eller intranettet. I kan også dele jer op i hold og kæmpe fx afdeling mod afdeling. Alle skridt tæller – både dem, du tager i stuen i løbet af arbejdsdagen, og dem fra gåturen med dine børn.   

I øvrigt kan du og dine kolleger tilmelde jer vores næste Tæl Skridt-kampagne (9. november - 22. november). 

Hent her et helt katalog fyldt med inspiration til kollegamotion. Du skal være lidt kreativ og sætte fantasien i sving, da en del af idéerne og inspirationen er udarbejdet til kolleger, der dyrker kollegamotion sammen på arbejdspladser. Men hey - i disse tider ved vi, at der på mange planer bliver tænkt kreativt, snedigt og ud af boksen, mens vi passer på hinanden.

Sidder du meget ned foran skærmen? Eller trænger du bare til at komme op og strække musklerne?
Inviter kollegerne til en omgang udstrækning online. I kan mødes på messenger, over mobilen, på Skype eller, I kan sende en øvelse videre til hinanden på mail eller SMS.

Klik på foto eller lige her 👉🏻 komplet program med ni øvelser, klar-parat til udstrækning.

Terningerne er kastet. Du skal op at stå, ringe til en kollega - eller hive ungerne med ud på gulvet, og så skal I kaste med terninger.

Det er helt simpelt:

  1. Slå med to terninger
  2. Udfør den øvelse, der svarer til øjnene på terningerne
  3. Slå igen med terningerne og udfør det antal gentagelser, som øjnene samlet viser

Øvelserne finder du lige her 👉🏻 inspiration til øvelser.
Men I kan også finde på jeres egne øvelser. Nemt og ligetil ...

Det er vigtigt at komme i gang med kollegamotionen – også med de restriktioner, som coronakrisen sætter. Vi er klar til at hjælpe med gode og konkrete idéer! Ring til os på 46473100 eller skriv til os her, og vi ringer dig op.